estetdrägg; sa:de sju hektona är ett billigt pris för absid OCH 80 cm extra i bredd
Eh, Niak är 130 cm i innertältet. Skillnaden mot Unna är inte 80 cm utan 20.
//J
estetdrägg; sa:de sju hektona är ett billigt pris för absid OCH 80 cm extra i bredd
öringen; sa:Hmpfff, är du synsk?![]()
1145; sa:Nu kapar jag tråden men:
Är det bara jag som skulle vilja ha ett Unna med möjlighet att koppla på en Niak-absid? Som ensampaddlare har man mycket prylar. Ibland, men inte alltid, skulle det vara sweet att kunna koppla på en bit tältduk så att man fick Niak-absid. Borde kunna gå att lösa med befintlig dragkedja som fäste, eller?
Jag har för mig att det fanns en Keron-variant där man kunde växla mellan vanlig absid och GT-absid.
NUI; sa:1145; sa:Nu kapar jag tråden men:
Är det bara jag som skulle vilja ha ett Unna med möjlighet att koppla på en Niak-absid? Som ensampaddlare har man mycket prylar. Ibland, men inte alltid, skulle det vara sweet att kunna koppla på en bit tältduk så att man fick Niak-absid. Borde kunna gå att lösa med befintlig dragkedja som fäste, eller?
Jag har för mig att det fanns en Keron-variant där man kunde växla mellan vanlig absid och GT-absid.
Det här har ju varit uppe i andra trådar: Att spänna upp en vanlig rektangulär tarp helt eller delvis över tältet och tältöppningen. Man kan sova med dörren öppen utan att det regnar in och ha prylarna regnskyddat. En absid behöver ju sällan vara heltäckande ned till mark annat än för att hindra drivsnö på vintern. En silnylontarp på 2*3 m väger inte mer än 250 g.
Fast låt inte mig hindra era avancerade sömnadsplaner
Jörgen
estetdrägg; sa:[
Hoppas jag inte hade aldeles för fel?
Bara om det är grönt så klart, röda tält vet ju alla att det är ett otyg.
1145; sa:estetdrägg; sa:[
Hoppas jag inte hade aldeles för fel?
Bara om det är grönt så klart, röda tält vet ju alla att det är ett otyg.
Nja... Personligen är jag ute efter en sluten påhängs-absid som är identisk med Niak-absiden. Tarpen har jag provat och förkastat. När man tältar på kala, blåsiga granithällar i havsbandet är det för bökigt att få tarpen att stå, samt att det blir för stort vindfång.
När det regnar småspik vore det smidigt att kunna koppla på en mindre absid till Unnat. Mitt RÖDA Unna... ;-D