Hilleberg NAMMATJ 2

Hej

Fick problem med gummilinan i tältstängerna på mitt Nammatj 2.
Linan finns att köpa så jag ska nog kunna fixa det. Tältet är minst 15 år. Det jag noterade var att nya tältstänger är 10 mm men mitt har 9 mm. Vet någon något när man bytt?

Borde inte vara någon skillnad hur man byter stångresåren oavsett dimension av stängerna. Jag bytte förra hösten på mitt Kaitum som var relativt nytt. HB hade fått en leverans av undermåliga resårer, så de skickade nya i rätt längd och instruktionsblad på hur man byter omgående. Var gjort på ca 30 min på alla tre stängerna. Här finns lite info om om stänger på äldre tält.
(klicka på stänger så finns det en popup info om olika äldre modeller)
Mitt Nammatj 2GT är ca 10 år gammalt och har 10mm stänger av senaste modell.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips