Hilleberg Nallo 3 GT ska pinnarna ha en böj?

Att det ska vara så svårt att använda Google...

http://hilleberg.se/sites/default/files/usersmanuals/Hilleberg Soulo_user manual.pdf

Se sidan 32, första stycket.

Detsamma gäller Nallo.

Självfallet är inte det svårt, däremot så glömde jag eller rättare sagt tänkte jag inte ens på att göra det just denna gång.

Detta forum är ju trots allt här för att hjälpa eller?
Stort sätt alla frågor som ställs här i forumet går det att googla fram.

Jag tycker du skall ändra din attityd för tror inte den uppskattas av andra.

Självfallet är inte det svårt, däremot så glömde jag eller rättare sagt tänkte jag inte ens på att göra det just denna gång.

Detta forum är ju trots allt här för att hjälpa eller?
Stort sätt alla frågor som ställs här i forumet går det att googla fram.

Jag tycker du skall ändra din attityd för tror inte den uppskattas av andra.
Överkänslig reaktion. Du fick ju hjälp, eller hur?

Dessutom var det inte i första hand till dig jag adresserade svaret, utan en hel del andra som bara spekulerade.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Då är ju den givna följdfrågan: vid hur mycket böj ska man börja att oroa sig? Har ett HB Staika där jag noterade att en av bågarna har blivit lite mer böjd än övriga efter en blåsig hösttur i abiskofjällen. Det skiljer inte jättemycket men kanske en 1,5-2 cm på mitten om man lägger bågarna på samma stöd i båda ändar samtidigt som de får hänga fritt i mitten. Alla bågarna är dock något böjda och jag vill också minnas att de var raka från början...

När jag köpte mitt Nallo II för c:a 14 år sedan levererades det med raka tältstänger. Jag var inte helt nöjd med skarvarna på de stängerna. Kontaktade efter c:a 1 år Hilleberg och de skickade, till ett kraftigt reducerat pris, nya stänger av ett annat fabrikat med mycket bättre skarvar. De stängerna var förböjda.
Förböjda stänger har alltså funnits sedan länge. Fungerar utmärkt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips