Hilleberg myggnät

Jag har länge uppskattat Utsidan, en sida där det går att hitta mycket matnyttigt och många hjälpsamma kommentarer. Denna tråd tillhör dock inte dessa kategorier...

Jag håller med dig vinter, till 100%. Vanligtvis är trådarna här informativa och "vill" någonting. Så därför trodde jag först att han "trollade", men eftersom han varit med sedan 1999 så verkar det inte som så.

Inget konkret lär komma fram i denna tråd, så därför lämnar jag den till att självdö!

Väl mött i andra trådar och diskussioner :)!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sovjet

Nu lever vi ju inte i Sovjet och därmed finns en uppsjö av tält att välja på. Jag som gillar Hilleberg köper det och den som föredrar nåt annat köper inte Hilleberg....och ingen är idiot för det..... 😀

Jag har ett HB Nallo 2GT (utan myggnät i öppningar alltså) och har inte märkt av något problem. Sitter man i absiden är det troligtvis pga dåligt väder och då har jag inte märkt av några mygg annars sover man ju i innertältet och där finns ju myggnät.

De tält med myggnät i öppningar, klarar man sig från att myggen tar sig in under tältduken? Menar då HB black label och andra tälttillverkare.

Instämmer, jag har bl ett Nammatj 2GT och myggen+knotten tar sig in ändå om de vill. Via någon springa mot marken eller när man går in/ut ur förtältet. Myggnätet i yttertältets ventiler medför dessutom att myggen effektivt blir instängda i förtältet även om de skulle vilja ut...

Jag använder ofta mitt Nammatj utan innertält och tycker det funkar bra. Det finns alltid några myggor inne i tältet när man slår upp det men så länge de inte är för många och man får tag på dem så upplever jag inga problem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips