Hilleberg Keron 4 GT

Nej!

Har ett rött sådant ;-)
Är mkt nöjd, gott om plats underbart med den stora absiden när vädret inte är på sin bästa sida!
Lättare att få det att stå snyggt å spännt å tystare i blåsten än mitt gammla Kaitum!

/Janne

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Grattis!

Efter några övernattningar i lite "oväder" kommer Ni känna Er ännu lyckligare, så reagerade jag iaf. Lyckligare och tryggare.

5.4 kg...jo lite tungt att bära...men är man fyra personer så fördelar man säkert packningen mellan varandra, de andra får ta mat, kök, bränsle, kanske tältbågar etc. Och det är kul att bo alla tillsammans speciellt om man tvingas vänta ut oväder, istället för som det brukar vara i "mitt gäng" att man bor två-och-två i tvåmannatält...

Jag har bara använt mitt på vintern hitills...och då var vi tre personer, vilket var lagom antal personer i det tältet om vintern.

Kopplar du bort innertältet får du ett utrymme stort som en balsal på slottet!

Bilagor

• Keron.jpg
    Keron.jpg
    20.7 KB · Visningar: 911
  • Keron_2.jpg
    Keron_2.jpg
    25.5 KB · Visningar: 895
Vi har ungefär 50 nätter i vårt, hela familjen. Det lustiga är att vi ligger på tvären mot för figuren i broschyren. :p

Två vuxna, två barn 11 och 13 år.

Ja, inget att klaga på. Tvärtom. Ungarna slår upp det själva i mörker på några minuter och absiden är fantastisk.

Förstår inte riktigt hur man kan poängtera vikten, delat på antalet personer som de anser man ska sova i tältet (4) så är det inte mycket per person.

haha :) då kommer det iaf inte vara något problem att bre ut sig lite vilket också är skönt. Vilken färg ska det bli?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips