Hilleberg Keron 4 GT

Nej!

Har ett rött sådant ;-)
Är mkt nöjd, gott om plats underbart med den stora absiden när vädret inte är på sin bästa sida!
Lättare att få det att stå snyggt å spännt å tystare i blåsten än mitt gammla Kaitum!

/Janne

Grattis!

Efter några övernattningar i lite "oväder" kommer Ni känna Er ännu lyckligare, så reagerade jag iaf. Lyckligare och tryggare.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
5.4 kg...jo lite tungt att bära...men är man fyra personer så fördelar man säkert packningen mellan varandra, de andra får ta mat, kök, bränsle, kanske tältbågar etc. Och det är kul att bo alla tillsammans speciellt om man tvingas vänta ut oväder, istället för som det brukar vara i "mitt gäng" att man bor två-och-två i tvåmannatält...

Jag har bara använt mitt på vintern hitills...och då var vi tre personer, vilket var lagom antal personer i det tältet om vintern.

Kopplar du bort innertältet får du ett utrymme stort som en balsal på slottet!

Bilagor

• Keron.jpg
    Keron.jpg
    20.7 KB · Visningar: 919
  • Keron_2.jpg
    Keron_2.jpg
    25.5 KB · Visningar: 903
Vi har ungefär 50 nätter i vårt, hela familjen. Det lustiga är att vi ligger på tvären mot för figuren i broschyren. :p

Två vuxna, två barn 11 och 13 år.

Ja, inget att klaga på. Tvärtom. Ungarna slår upp det själva i mörker på några minuter och absiden är fantastisk.

Förstår inte riktigt hur man kan poängtera vikten, delat på antalet personer som de anser man ska sova i tältet (4) så är det inte mycket per person.

haha :) då kommer det iaf inte vara något problem att bre ut sig lite vilket också är skönt. Vilken färg ska det bli?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips