Hilleberg Allak - någon som testat det??

Har precis köpt ett Allak. Har haft kupoltält tidigare men inte nåt HB. Paddlar så jag vill gärna ha ett självstagande!
Hade först tänkt köpa ett Staika men Allak är ju lite lättare å ngt mindre packvolym! Vikt 2,9kg mot Staikas 3,7kg!
Snyggt (köpte rött) lätt sätta upp å ta ner!
Jag kan återkomma om ett par veckor när jag använt det mer! Men du kan ju lästa om Staika här på Utsidan å Allak är ju en lättviktversion av det tältet om jag förstått rätt!

/Janne

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Man tackar!!! Låter ju som om du hitintills är nöjd. Står dock ibegrepp att inhandla det ganska snart. Misstänker att HB inte chansat på några obeprövade detaljer i det nya tältet så ett köp känns rätt tryggt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips