Hennessy Hammock på vintern

Som vi har varit inne på innan vore det ju rätt trevligt om det gick att ha allt sitt material (förutom kringutrustning) i hammocken och sedan på något vis komprimera detta. På det viset har man ju en "allt i ett"-lösning. Borde ju gå med en komprimeringspåse egentligen men har aldrig testat.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Foto, tänker du på en stor komprimering bag du har saker u sen komprimera sen lägga den i ryggan eller flera små?

Föresten min DD med snugelpack kommer i morgon med DD sakerna med :) man måste älska posten ibland


// Sorry about My spelning i'm Dyslectic \\
 
Föresten vad för typ av tält pinnar har ni för att sätta fast tarp linorna?


// Sorry about My spelning i'm Dyslectic \\
 
Jag använder små ultralätta, som inte alls är optimala, tänker skaffa den här typen som används här: http://www.youtube.com/watch?v=JWlM0pROnpU


Till tarplinorna använder jag line lok, en helt suverän uppfinning som gör uppsättandet betydligt enklare:

http://www.clamcleat.com/uploads/cleat_images/95.jpeg


Jag tänker mig inte många små utan snarare en stor. Jag vill att linorna ska hänga ut på sidorna så jag inte lägger blött i säcken. Det ska också vara mycket enkelt att sätta upp och ta ner. En eller två riktigt stora "snakeskins" skulle kunna funka, eller en kompressionspåse med hål i båda ändarna.
 
Jag använder små ultralätta, som inte alls är optimala, tänker skaffa den här typen som används här: http://www.youtube.com/watch?v=JWlM0pROnpU


Till tarplinorna använder jag line lok, en helt suverän uppfinning som gör uppsättandet betydligt enklare:

http://www.clamcleat.com/uploads/cleat_images/95.jpeg


Jag tänker mig inte många små utan snarare en stor. Jag vill att linorna ska hänga ut på sidorna så jag inte lägger blött i säcken. Det ska också vara mycket enkelt att sätta upp och ta ner. En eller två riktigt stora "snakeskins" skulle kunna funka, eller en kompressionspåse med hål i båda ändarna.

Då rekomenderar jag denna den är mycket bra kvalite plus waterproof fabric och finns olika storlekar kolla länken, jag har en XL
http://www.outdoorexperten.se/searc...,+t+ex.+10.00+utan+inledande+KR+,+SEK+tecken]

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Alltså, nu är det kört. Tänk att det skulle gå så fort att förfalla och falla för frestelsen att testa hammock. Idag dök ett paket från Huskygård upp och första reaktionen var "jaja, nu ska man få upp eländet också. Nästa reaktion var "nää, vad är det här, det går aldrig att ligga i DEN DÄR!" Efter lite testande och bökande så är statusen nu "så här j*vla skönt har jag ALDRIG legat utomhus förr. Downmat 9 DLX i botten och kronans vintersovsäck ovanpå och jag kommer att sova som ett barn oavsett temperatur misstänker jag.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.