Hennessy Hammock på vintern

sista bilden DD

Bilagor

• IMG_0358.jpg
    IMG_0358.jpg
    43.6 KB · Visningar: 676
Perfekt! Jag hoppas att du lägger upp lite foto (helst film) på supersheltersystemet. Vore otroligt roligt att se hur det blir för dig praktiskt. Hittade du en bra lösning på Snugpak underblanket?

Jättekul att se dina bilder!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Direkt jag hinner och det är finnt väder då ska jag ut och testa HH till dig med vinter HH sakerna. Som sagt jag rekomenderar du tar en med drag tjedja lås för annars kommer du ha krångel med snugelpack underblanket alternativ är du sänder HH med karband till hammock uk så modar dom med drag tjedja så du kan köra med båda, ( är lite nyfiken på göra det med min men det blir efter jag har använt den några gånger )

Jag ser framimot min Snugpak Response Pak, enligt DD ska min DD hammock få plats i den plus tillbehören förutom dnugelpack undrrblanket får ju inte plats i den såklart, sen väntar jag på min hammock uk gear loft dom ska sända mig http://www.youtube.com/embed/zmI4Uy_WLGs

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Funderar skarpt på att skaffa en snugpak responspak faktiskt, billig och perfekt i storlek.

min kommer nog denna veckan så jag kan säga vad jag tycker om den, fan att vi inte bor närmare, så kunde vi testat saker i hop och skrivit en blogg om tester, med min hjärna och ditt skrivande så kan inget gå fel ;p

mitt packet status är nu Your item, posted on 19/04/12 with reference RQ277253488GB has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN.

En bild på mitt sovsystem med hemmagjord underblanket. Den blev lite tung (1100 gram), men nu har jag fått tag på ett lättare tyg så då sjunker vikten rejält. Jag har nu, även ändrat upphängning på mattan till treehugger 2 meter och 2 st woppiesling = 104 gram istället för DD´s band på 160 gram.
Kommer att göra en egen hängmatta i samma material och då sjunker både vikt och volym då DD hammocken väger 1090 gram.

Bilagor

• hängmatta mars 002.jpg
    hängmatta mars 002.jpg
    73.8 KB · Visningar: 952
Jag köpte nåt syntetvadd som finns på 150 cm bredd och väger 200 gram kvadraten. Det värmer riktigt bra och det var billigt också 70:- metern.
Jag jagar lite efter att hitta nån gammal dunsovsäck på loppis för att sno fyllningen ifrån, då blir den nya betydligt lättare och mindre packning.

Jag köpte nåt syntetvadd som finns på 150 cm bredd och väger 200 gram kvadraten. Det värmer riktigt bra och det var billigt också 70:- metern.
Jag jagar lite efter att hitta nån gammal dunsovsäck på loppis för att sno fyllningen ifrån, då blir den nya betydligt lättare och mindre packning.

lägg ut ett forum inlägg där du skriver du är ute efter gamla dunsovsäckar som skänks bort finns säkert någon på forumet som har en gammal som ej används :)

Nåt som behövs är pack påsar som man kan packa ner små saker som ex hammock när den påsen bagen stängs så säter man sig på den så går luften ur och ingen går in, det finns att köpa men tyvärr lite dyra en sådan till ex snugelpack underblanket skulle göra stor skillnad på utrymme sparande

// Sorry about My spelning i'm Dyslectic \\

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips