Hennessy Hammock på vintern

Tänkte du knöla ner 40 l-säcken i din ryggsäck menar du? Jag tror att det blir ett bök att få ner den där å sen har du ingen plats över för annat.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hade kollat fel, ändrade. Fast 40 liter är inte mycket att hänga i julgranen om du ska vara ute längre än en till två dagar. Framförallt brukar ju mat och vatten stjäla rejält med plats och då är 40 liter i minsta laget. Du kanske är en lättviktspackare av guds nåde och då kanske det funkar ändå.

Synd jag inte bor i Gbg mera jag är ju född i högsbo, men nu bor jag i Falun, annars kunde vi dragit ut nån helg

Absolut, men att bo i Falun är inget som hindrar en tripp till Göteborg, inte sant? :)

Jag har fortfarande funderingen på den här lösningen samtidigt:

going_into_sleve.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips