Hennessy Hammock på vintern

Tänkte du knöla ner 40 l-säcken i din ryggsäck menar du? Jag tror att det blir ett bök att få ner den där å sen har du ingen plats över för annat.

Hade kollat fel, ändrade. Fast 40 liter är inte mycket att hänga i julgranen om du ska vara ute längre än en till två dagar. Framförallt brukar ju mat och vatten stjäla rejält med plats och då är 40 liter i minsta laget. Du kanske är en lättviktspackare av guds nåde och då kanske det funkar ändå.

Aktuellt

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Synd jag inte bor i Gbg mera jag är ju född i högsbo, men nu bor jag i Falun, annars kunde vi dragit ut nån helg

Absolut, men att bo i Falun är inget som hindrar en tripp till Göteborg, inte sant? :)

Jag har fortfarande funderingen på den här lösningen samtidigt:

going_into_sleve.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips