Helsport Fjellheimen camp

Tvåmanstält med god ventilation,stor absid,myggnät i innertält och sidoingång.ca 2,5kg.
Söker lättare alternativ till vårt HB Nammats GT,men utan komfortförlust.
Nån som använt det?
Talat med en säljare förra året som gillade det mycket bättre än Nallo GT.

Jag har inte exakt det tältet, men ett Rondane 3 pers, som jag gillar bra. Om jag tittar på Fjellheimen Camp så är lite mer utrymme och fr.a. höjd i absiden något jag skulle uppskatta mycket. Men i övrigt lär det väl vara rätt likt mitt Rondane, och det är som sagt bra. Vad får du betala? Jag hittade mitt till nedsatt pris, och fördjupade mig därför inte i funderingar om för- och nackdelar med Hillebergs motsvarande modeller.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har exakt det tältet och jag är helt klart positiv till det. Det som kan vara är att man får jobba lite mer för att få en perfekt sträckning på tältduken än jag upplever att man får göra med HB.

I övrigt är jag mkt nöjd. Jag tycker att det är mer utrymme för benen än i Nallo och än har jag inte blivit blött om fossingarna under nätterna. Något som har hänt lite då och då med Nallo och AKKA.

Har du någon specifik fråga svarar jag gärna på det.

/R

Det låter som det är ett mycket bra tält.
Ventilationen?är den bra,dvs jämförbart med nammats?
Pris-vet ej,men vanligt "svenskt butikpris" var det nog,jag tänkte inte på det då förra våren.
Vi vill gärna bära lättare,men bo bra sam sagt.

Tittar också runt på tält med samma kravspec och nästan bestämt mig för Nallo 2 GT, vilket väl är i stort sätt identiskt, men blöt om fossingarna vill man ju inte bli. Beslut, beslut...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips