Helinox stol vs Urberg?

Har testat Urberg ultra chair nu. Nöjd hittills och den är smidig. Inte hunnit jämföra tillräckligt mot helinox-chair-one ännu. Återkommer.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Hej nej jag kör med Urberg hela tiden den fungerar fint. Tänkte köpa Helinox och jämföra men jag struntar i det.

Har en stol från Aliexpress och den funkar perfekt, tror jag gav 240 kronor inkl frakt. Så jäkla skönt att kunna sitta upp med ryggstöd utan att behöva leta efter ett träd som passar.

Bilagor

• sitter på stol1.jpg
    sitter på stol1.jpg
    112.5 KB · Visningar: 3,906
  • stolen2.jpg
    stolen2.jpg
    127.1 KB · Visningar: 3,199
Har själv en från Helinox men tänkte köpa en till mannen (som dock envisas med att han kan sitta på marken) Provar med Ali Express då. Tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips