Helgen 21-22/3 i SKÄRALIDs sköna natur

Passa på att följa med under en 2-dagars skön vandring i lugnt tempo till ett smultronställe i SKÄRALID. Övernattning i fast vindskydd eller eget tält.

Mer info kontinuerligt i tråden.

Ett samarangemang med
Naturfotografen Magnus B Andersson &
Naturguiden/arrangören Per-Olof Andersson.
 
I dag var det frisk vind. Härligt. Kaspar och jag har varit ute och gått en skön runda som träning inför alla kommande turer.

Upplägget inför helgen är i stort sett klart. Det blir samling på lördag morgon inför gemensam vandring med övernattning. Frukost, packa ihopa 1,5-2 timmar beroende på om någon tältar eller ej, därefter vandring igen för att avsluta på söndag eftermiddag. Var och en medtager vad den behöver för helgen. Saknar du utrustning kan jag bistå till viss del.

Vädret i helgen lovar ökande molninghet, svag vind och milt, 5 plusgrader. Får se vilken sträckning Magnus B tycker passar för sådana förhållande!

Hjärtligt välkomna med på turen.
 
Hej!

Det låter jättefint! Jag kan tyvärr inte på lördag, men kanske kan jag hänga med på söndag. Har ni redan planerat hur ska ni vandra?

Aldana
 
Hej Aldana.

Vad kul om du kan komma på söndag. Antar du tar med dig dina kompisar också!

Själva sträckningen är inte spikad ännu men vi ber Magnus ta med detta i beräkningen. Det kan då innebära att den som vill gå med endast lördag kan avvika vid samma punkt som ni ansluter på söndag.

Välkommen.
 
Kul initiativ! Tyvärr är det fullbokat även denna helgen, hoppas på fler helger framöver då även jag kan!!

/Kathrine
 
Vi vill oxå med... men är oxå fullbokade i helgen av kalas och sånt.... men vi ser fram mot fler arrangemang....
/Annika
 
Vi vill oxå med... men är oxå fullbokade i helgen av kalas och sånt.... men vi ser fram mot fler arrangemang....
/Annika
 
Trick eller ej så fick jag iaf ett inlägg från dig Peter ;)

För den som vill ansluta på söndag och gå med under dagen är det Skäralid, stora parkeringen som gäller, så tidigt som möjligt...

mvh PO
 
Trick eller ej så fick jag iaf ett inlägg från dig Peter ;)

För den som vill ansluta på söndag och gå med under dagen är det Skäralid, stora parkeringen som gäller, så tidigt som möjligt...

mvh PO

Helt rätt :)
Jag är väl ytterligare en av dessa som gärna hade varit med men som, tyvärr, måste avstå att komma på träffen.
Om vädret är snälla vid oss så blir det nog en tur till Ivö på söndagen. Men då utforskar vi ju Skåne i alla fall!
//Peter
 
Trick eller ej så fick jag iaf ett inlägg från dig Peter ;)

För den som vill ansluta på söndag och gå med under dagen är det Skäralid, stora parkeringen som gäller, så tidigt som möjligt...

mvh PO

Hej!

Hur tidigt är tigit? Snälla, det är ju söndag :)

Jag tror att den parkeringen som du menar är den som ligger vid huvudentrén...

Vi ska köra från Lund, finns någon som vill samåka?

Vi ses,

Aldana
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nennaa Helgen 28 Feb & 1 Mars Skåne 0
PetNor Hörby - Klippan under Kristi flygare helgen! Skåne 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.