Hej tips på kläder för cykling genom östeuropa i juli -augusti

Hej ska genomföra en cykle resa genom öst europa behöver tips på kläder som man behöver ha med sig det jag har nu är en kortarmad cykeltröja och korta cykelbyxor, ska tillägga att min budget inte är jätte stor då jag har spenderat en hel del på cykel utrustning.

Ska du tälta?

Om du tänker efter har du säkert fler kläder än de du skriver om. Kläder du har till vardags, tex regnjacka.

Tänk efter och skriv en utrustningslista själv, då kommer du få bättre kontroll själv. Sen finns det säkert en massa råd att hämta här också. Tänk efter vilket väder som kan dyka upp (kallast, varmast, regnigast), fundera över hur du ska klä dig för att inte bli blöt (både av regn o svett). Om du utgår från det kommer du säkert att kunna skriva ihop en utrustningslista som passar det du redan äger. Kom ihåg att det är bra att dra tjockare byxor/vindbyxor/tajts över dina cykelbyxor.

Det går säkerligen att kopiera nån annans utrustningslista och anpassa den också. Själv tycker jag inte det är så stor skillnad på kläder mellan vandring o cykling (förutom cykelbyxor o cykelskor).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ska du tälta?

Om du tänker efter har du säkert fler kläder än de du skriver om. Kläder du har till vardags, tex regnjacka.

Det går säkerligen att kopiera nån annans utrustningslista och anpassa den också. Själv tycker jag inte det är så stor skillnad på kläder mellan vandring o cykling (förutom cykelbyxor o cykelskor).

Ett bra tips :) Kolla vad du redan har och utgå från det. Det funkar bra med vanliga kläder men det är bättre med frilufskläder.

Jag tycker det funkar bra att cykla i vandringskängor eller i flippflopps. Är det vinter eller sommar?

/Stellan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips