Head Monster som telemark skida?

Hejsan!

Jag körde telemark på ett par Head Monster skidor under en vecka förra vintern. Nu undrar jag om Head har ett par speciella telemark-skidor eller om det var "vanliga" slalom skidor jag körde fast med telis bindningar på?

Tacksam för svar.

Martin

martinmaximum@yahoo.se; sa:
Hejsan!

Jag körde telemark på ett par Head Monster skidor under en vecka förra vintern. Nu undrar jag om Head har ett par speciella telemark-skidor eller om det var "vanliga" slalom skidor jag körde fast med telis bindningar på?

Tacksam för svar.

Martin

jag kan tänka mig att det var den vanliga Alpina skida du åkte på, min tjej åker på ett par vanliga Monster I:M 70 med telisbindning.

//Micke

Ps. för ungefär 70 år sedan kom man på att sätta fast hälen vid skidåkning utför!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej,

jag frågade mig detsamma förra vintern men fick till svar att det var samma skida, bara bindningen skiljer. Jag är otroligt nöjd med mina i70, väntar på snön!

test

vet att det finns skidor speciellt gjorda för telemark. rossignol har ett par gamla skidor som heter rebel som är telemarksversion av ett par andra skidor. finns säkert nån som kan rada upp en masa olika, dte måste ju finnas fler.

i förra årets skidtest i åka skidor blev skidorna bedömda även som telisskida eller senaste utemagasinet.

kör på vad som känns bäst!
[Ändrat av jonas_bard 2003-12-09 kl 01:47]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips