Hårt vatten!

Var ut och kikade efter öppet vatten igår men det är dåligt av den varan hos oss nu. Enligt SMHI:s iskarta så ligger isen ända ut till Hävringe utanför Oxelösund och i natt var det -21° så det lär inte släppa i helgen...

Kika hur det ser ut hemma hos dig:
http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/sstcolor.pdf

Bilagor

• PC220016.jpg
    PC220016.jpg
    19.9 KB · Visningar: 1,012
Vi behöver inte gå så långt till vattnet. Vi har skottat av taket över fikarummet två gånger och varje gång ca 1m tjockt lager och på sluttampen fick vi lyfta snön över takkanten så nu är det mörkt där vi fikar och ytterligare snö har kommit så jag ser inget från mitt fönster på övervåningen. Blä är bara förnamnet men gott om aktivitet för kroppen nu då det inte går att paddla.

/Kåre

Även hårt vatten hos mig!

Bilden är från Långedrag LSS hamnen sista iläggsplatsen som brukar frysa till! Här la vi i förra vintern när GKF var fruset!

/Janne

Bilagor

• webcam.jpg
    webcam.jpg
    70.1 KB · Visningar: 726

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.