Har nån annan den här känslan?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

HasseQ

Temp. avstängd
Om man inte är på jobbet eller har något viktigt att göra hemma, så kan man göra vad man vill med sin tid.

Med slänga bort tid menar jag när man tittar på TikTok eller nåt liknande..
Först och främst, hur vet du passagerarna på tåget höll på med TikTok eller något liknande? För det andra kan TikTok eller något liknande vara värdefullt för vissa människor. Jag har många gånger fått höra att fjäll- och skogsvandringar är slöseri med tid. För det tredje så är det inte säkert att för att person ägnar tågresan åt TikTok eller något liknande så gör den personen aldrig något annat. Det som verkligen intresserar mig är vad du har emot mobiltelefoner.

Förr kunde man beställa "Jammers" i europa för att störa ut mobiltäckningen i sin närhet. Kom ihåg att jag var på väg att göra det, men det är ju inte lagligt för vem som helst, så fegade ur. Men det var innan 5G och säkert 4G också. Det var i början av mobileran. Iband hade det dock varit roligt att göra nåt sånt. Sen upptäckte jag öronproppen istället och flygläget.

Förr kunde man beställa "Jammers" i europa för att störa ut mobiltäckningen i sin närhet. Kom ihåg att jag var på väg att göra det, men det är ju inte lagligt för vem som helst, så fegade ur. Men det var innan 5G och säkert 4G också. Det var i början av mobileran. Iband hade det dock varit roligt att göra nåt sånt. Sen upptäckte jag öronproppen istället och flygläget.
det finns en anledning till att jammers är förbjudna för gemene man, om någon behöver ringa ett nödsamtal till 112 så ska inte någon som i uppfostringsiver vill hindra ticktokande försvåra nödsamtalet.

/Patrik

det finns en anledning till att jammers är förbjudna för gemene man, om någon behöver ringa ett nödsamtal till 112 så ska inte någon som i uppfostringsiver vill hindra ticktokande försvåra nödsamtalet.

/Patrik
Så är det.

Men samtidigt kanske det skulle vara en utmärkt del i beredskaps övning att strypa surfen ibland, skulle kunna fungera som ögonöppnare hos Svenska folket hur man löser livspusslet utan uppkoppling.

Vi ska ju höja beredskapen och för många är helt oförberedda om kriget eller krisen kommer.

Kanske i samband med Hesa Fredrik ? :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips