Har någon testat High Sports krita?

Hallå,

Den i särklass billigaste kritan i landet torde vara High Sports egna block, 10:-/120g. Har någon testat, Är den jämförbar med t ex BD´s eller Metolius krita?

Mats

Jag har köpt 10-pack med block billigt nånstans nån gång. Kan dock inte avgöra om den är bättre eller sämre än annan krita... kanske är den en aning mindre sträv på nåt vis.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mindre sträv låter ju precis som det man inte vill ha. Fast det underlättar inte direkt att du inte vet vilket märke det var. Under åren har jag upptäckt att jag uppskattar block bäst, och att Bd och Metolius uppfyller mina krav och förväntningar. Har provat Madrock-krita någon gång och konstarerade att det var lika effektivt som mjöl ungefär.

Min krita var nog kanske aningen mindre bra. Det var nog lite no-name, men jag uppfattade att det i grunden var kinesisk gymnastinkrita. Jag kan kolla när jag passerar klättergrejerna nästa gång, jag har krita kvar.

Här är kritan.

Bilagor

• 2013-12-08 12.10.13.jpg
    2013-12-08 12.10.13.jpg
    40.9 KB · Visningar: 303

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips