Har någon en Garmin GPS MAP 62s?

Hej,

undrar om någon som har en Garmin GPS Map62s vet ifall man kan skapa en waypoint i GPS'en även om man inte står där. Genom att sätta pilen/pekaren och sedan trycka Meny Enter. Enligt supporten funkar det så men inte på min. Har någon lyckats med detta vore jag supertacksam om ni skrev en rad om hur.

Mvh Micke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det där är mycket irriterande, men det är inte speciellt svårt att gå runt.

Precis som ovanstående säger trycker du enter.
Beroende på kart-typ kommer du antingen till en ny skärm där du kan välja "KÖR", eller så kommer det upp en liten meny där det står t.ex.: VÄG och SKOG. Välj en av dessa och tryck enter så kommer du till skärmen med "KÖR".

På KÖR-skärmen trycker du meny, och får då upp "Spara som waypoint".

I 60-modellen och alla andra kan man ju flytta runt markören till en annan plats och där läsa av positionen. En manuell lösning är att komma ihåg vad markören visade, skapa en ny WP och redigera värdena så att de stämmer.

Ni har alla helt rätt!

Har varit i tel. med supporten i timmar och kommit fram till att det antagligen är fel på mitt kort. Världens osis. Som Baronen säger kommer jag till en meny av väg-byggnad- etc. men när jag då väljer ett alt. står det att det inte går och återgå till kartinställningar. Trots att jag har nollställt hela GPS'en genom att hålla meny+enter inne och starta den.

Ska försöka prova med ett annat kort och hoppas att det funkar då.

TACK för så snabba svar! Mvh Micke

Har varit i tel. med supporten i timmar och kommit fram till att det antagligen är fel på mitt kort. Världens osis. Som Baronen säger kommer jag till en meny av väg-byggnad- etc. men när jag då väljer ett alt. står det att det inte går och återgå till kartinställningar. Trots att jag har nollställt hela GPS'en genom att hålla meny+enter inne och starta den.

Ska försöka prova med ett annat kort och hoppas att det funkar då.

TACK för så snabba svar! Mvh Micke

Låter som fel på kartan, Har du den på minneskort är ju bara att ta ur kortet och testa utan karta. Det ska fungera.

Fixat!

Tack,

jag har grejat det nu! På Garmin GPS MAP62S är det ENTER följt av ENTER och inte Meny man trycker för att skapa en waypiont där man inte befinner sig. Det visste inte ens supporten.

Tack!! Mvh Micke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips