Hannah, ett tält! (faktist)

Hej,
Jag har fått nys på ett tält som hetter "Hanna" som kommer från Tjeckien. http://www.hannah.cz Är det nån som har nån koll på vad det är för tält? Enl. säljaren så håller det "Haglöf extrem-klass" Men vilken säljare hade inte sålt sin morsa som "Pamela Andersson-lik"?? Tips å åsikter mottages tacksamt!

Furenius; sa:
Hej,
Jag har fått nys på ett tält som hetter "Hanna" som kommer från Tjeckien. http://www.hannah.cz Är det nån som har nån koll på vad det är för tält? Enl. säljaren så håller det "Haglöf extrem-klass" Men vilken säljare hade inte sålt sin morsa som "Pamela Andersson-lik"?? Tips å åsikter mottages tacksamt!

Ärligt....
Ingen som har nån koll på detta tält..??
/Furre

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har synts på höga berg

Jag har sett Hannah-tält på både Aconcagua och Elbrus. Minns det därför att en ungersk doktorand i höghöjdsfysiologi som jag pratade med på Aconcagua hade ett sådant. Eftersom han uppenbarligen for runt mycket på höga berg bör det väl inte vara ett Buttericks-tält i alla fall. Kan dock inte säga mer än så.

Pris

Jag har fått erbjudande om att köpa expedition-tältet för 3.900:-. Detta pris skulle vara mycket förmånligt då butiken ev. skall bli svensk återförsäljare av dom. Gissningsvis så vill han få ut några tält på marknaden, därav det fina priset. Jag slår nog till på tältet i em. Jag har "klämt å känt" på det å detaljerna verkar vara av juste kvalisort.
[Ändrat av Furre 2003-08-14 kl 12:51]

Köpet klart!

Nu är det köpt å provat! En helgs paddlingsutflykt i Vättlefjäll fick bli testområde för tältet. Tältet kändes lite "overkill" för ändamålet, å tjejen ville absolut ha regnskyddet på trors mina försök till övertygelse att det skulle bli regnfritt. Nåja, det var ett jättebra tält med många smarta funktioner som jag uppskattade. Nu återstår bara långtidstesten, så jag får väl återkomma om några år för att raportera om det..! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips