Hannah, ett tält! (faktist)

Hej,
Jag har fått nys på ett tält som hetter "Hanna" som kommer från Tjeckien. http://www.hannah.cz Är det nån som har nån koll på vad det är för tält? Enl. säljaren så håller det "Haglöf extrem-klass" Men vilken säljare hade inte sålt sin morsa som "Pamela Andersson-lik"?? Tips å åsikter mottages tacksamt!

Furenius; sa:
Hej,
Jag har fått nys på ett tält som hetter "Hanna" som kommer från Tjeckien. http://www.hannah.cz Är det nån som har nån koll på vad det är för tält? Enl. säljaren så håller det "Haglöf extrem-klass" Men vilken säljare hade inte sålt sin morsa som "Pamela Andersson-lik"?? Tips å åsikter mottages tacksamt!

Ärligt....
Ingen som har nån koll på detta tält..??
/Furre

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har synts på höga berg

Jag har sett Hannah-tält på både Aconcagua och Elbrus. Minns det därför att en ungersk doktorand i höghöjdsfysiologi som jag pratade med på Aconcagua hade ett sådant. Eftersom han uppenbarligen for runt mycket på höga berg bör det väl inte vara ett Buttericks-tält i alla fall. Kan dock inte säga mer än så.

Pris

Jag har fått erbjudande om att köpa expedition-tältet för 3.900:-. Detta pris skulle vara mycket förmånligt då butiken ev. skall bli svensk återförsäljare av dom. Gissningsvis så vill han få ut några tält på marknaden, därav det fina priset. Jag slår nog till på tältet i em. Jag har "klämt å känt" på det å detaljerna verkar vara av juste kvalisort.
[Ändrat av Furre 2003-08-14 kl 12:51]

Köpet klart!

Nu är det köpt å provat! En helgs paddlingsutflykt i Vättlefjäll fick bli testområde för tältet. Tältet kändes lite "overkill" för ändamålet, å tjejen ville absolut ha regnskyddet på trors mina försök till övertygelse att det skulle bli regnfritt. Nåja, det var ett jättebra tält med många smarta funktioner som jag uppskattade. Nu återstår bara långtidstesten, så jag får väl återkomma om några år för att raportera om det..! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips