Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Handla på nätet från utlandet

Hejsan där!

Jag bara undrar vad Ni har för erfarenheter av att handla friluftsvaror på nätet från utlandet? Jag är t.ex. på gång att för första gången införskaffa ett tält och ser att man kan ju kan komma undan ca. 1500 kr. billigare (inkl. frakt) från vissa amerikanska friluftshandlare.

Den enda fördelen jag ser är då priset. Nackdelarna kan ju radas upp i form av transportskada, reklamation, returfrakt osv..

Någon med erfarenhet av detta? Någon som kan rekommendera en bra utländsk friluftsbutik på nätet?

Tack och ha en bra dag!

/ Daniel

hej
tull, moms och frakt..
men lite billigare blir det
själv köpte jag ett tält som inte finns i sverige och då måste man ju skicka efter själv..

vänligen nils

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Från USA blir det tull, så det är oftast inte värt det.

Men inom EU och speciellt från England blir det billigt då pundet är lågt.

Skall lägga min tredje beställning från England i dagarna.

Toolshop.de är den absolut bästa sajten som jag handlat från. Leveransen sker omedelbart, oftast är den gratis och paketet kommer ända fram till ytterdörren med bud!

Beställde en Maxpedition Falcon II ryggsäck en onsdag kväll, runt 21-tiden. På fredag morgon knackade ringde det på dörren! Säcken hade kommit.

Från USA åker jag alltid på tull, moms samt exp. avgifter. Från Japan har det varit lugnt på det området men för ca ½-år sedan så ändrades allt och det är nu för tiden svårt att slippa de nämnda avgifterna. Min erfarenhet bygger på en del affärer med japanska produkter som endast finns att köpa inrikes - JDM, dvs klockor (Casio), knivar (framför allt från JCK) och fiskerullar (Shimano, Daiwa).

~Paul~

Ta lite ledigt och åk dit vettja, du behöver säkert lite semester, handla mycket då blir resan gratis.
I Amerrka finns jättestora o jättetrevliga outdooraffärer , typ Bass Pro Shop och Cabelas

Danska spejdergear har jag provat på och blivit nöjd. De har bra erbjudanden med riktigt nedsatta priser emellanåt. Vid köp över 1500 danska kr tror jag det är fraktfritt till Sverige (så var det för mig).

Just nu har de Helsport Fjellheimen tält till bra priser.

Ingen extra moms eller tull till sverige. :)

/daniel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips