Handla inte på naturkompaniet vid sturegatan i stockholm!!!!!

Jag var inne på naturkompnaiet i stockholm(nära stureplan)..skulle köpåa skosnören till mina alaska. Köper 4 m. Till min förvåning kostar det 25 kr metern, dyrt, man vad göra. Det värsta var dock att när jag kommer ut ur affären märker jag att vid ungefär 1/3 av snöret är det ihophäftat??!!!! dvs skarvat med häftapparat. Hur skall man kunna använda det då? Idiotiskt. Märkte dck detta försent, jag kunde inte gå och klaga eftersom jag inte bor i stockholm bojkotta naturkompaniet vis stureplan! Aldrig mer!
//Nyman
 
Hantverkargatan istället ?

Hejsan !


Finns det inte en butik på Hantverkargatan också ?
Jag känner en som jobbar där, och hon är väldigt trevlig. Gå dit istället ;-)


Hälsar, Mats
 

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

kungsgatan_sthlm@naturkompaniet.se (Helena Reis)

Gäst
Svar från butiken i fråga.

Hej! Jag såg inlägget först idag (27/6).
Jag är uppriktigt ledsen över det du råkade ut för i buiken. Det är vårt fel att vi inte uppmärksammade skarvningen. Skarvarna förekommer på de flesta rullar med läderband eftersom kossor inte är hur långa som helst.
Jag tycker att det är tråkigt att du inte tog kontakt med oss i butiken när du upptäckte felet. Vi som arbetar i butiken står inte där dagarna i ända bara för att jävlas med våra kunder utan för att vi tycker det är kul att kunna hjälpa folk att hitta rätt utrustning anpassad för just den kundens användningsområde. Ta gärna kontakt med mig per telefon så kan vi kanske reda ut det hela!


Vi kan bara förbättra och åtgärda saker vi får vetskap om!


Helena Reis
 

johanlind26@hotmail.com (Johan)

Gäst
Trist personal

Vad som slår mig när jag går i butiker som exempelvis Naturkompaniet är dess trista personal. Nu skall jag självklart inte dra alla över en kam ! Men de erfarenheter jag har av personal i liknande butiker är att: visst, många har säkert jättebra erfarenheter (dock långt ifrån alla, ibland när man frågar får man bara "-öh -öh?" till svar) etc, men när det gäller att få kundens förtroende (att vara en bra säljare helt enkelt) ligger det långt efter.
Jag handlar bara när jag känner förtroende för den säljaren jag pratar med. Därför har jag också handlat mest på Fliesberg på sergel - hör och häpna ;)
Fliesberg är visserligen en mer allmän sportaffär men desto trevligare personal.
 
men hallå där...

....det är ju lätt att genomskåda att man märker att försäljaren inte har praktisk erfarenhet av det han pratar om.Åtminstone om man har tagit reda på i förväg om det man tänker köpa. Använd friluftssidornas diskussionsforum, fråga folk du känner, sök på nätet mm. Låt dig inte luras av någon säljgalen typ.


Handla bara om personalen är goda försäljare ?
Vilket nonsens. Det låter som du är ganska lättlurad i mina öron.Nä var kritisk till försäljarna, det tjänar du på. Ifrågasätt allt.Var frågvis och krävande.Och var kunnig i förväg. Ska du köpa brallor: säg att du ska isklättra så blir du tagen på allvar ;-)


Detta använder förresten försäljarna själva ofta som argument för att nåt material är hållbart: Tex: dessa brukar jag ha när jag isklättrar. Gå inte på det säljargumentet ! Fler grejor finns att tänka på också, men jag orkar inte mer nu ;-)


Hälsar, Mats
 

johanlind26@hotmail.com (Johan)

Gäst
Jag tror du missuppfattar.

Huruvida man blir lurad eller ej är en hel annan sak - det är inte det jag pratar om. Jag pratar om hur TREVLIG personalen är på de olika ställena, hur du blir bemött etc.
Även om Naturkompaniet med flera har erfaren personal (vilket iofs kanske kan diskuteras) så tycker jag att jag blir vänligare/trevligare bemött hos exempelvis Fliesbergs även om dess personal kanske har mindre outdoor erfarenhet.


Det är just det jag tycker är synd, eftersom sortimentet på utrustning är självklart så mycket större hos butiker som Naturkompaniet. Men jag får ju ingen vidare lust att handla där när jag inte tycker jag får ett bra bemötande från personalen.


Sen om de lurar skjortan av mig eller ej... är något helt annat.



//Johan
 

Per

Gäst
Fliesberg på sergel

Absolut INGET förtroende för KUNNIGHETEN hos personalen hos Fliesberg på sergel. De må må vara glada och le men om de inte kan något så är de mest ivägen.


Mvh Per
 

ano_sthlm@hotmail.com (Micke)

Gäst
Förvisso..men...

...jag kan ju heller inte påstå att kunskapen skulle vara högre hos Naturkompaniet även om de vill ha en sådan image. Dessutom är de inte ens glada eller ler där heller... *skratt*


Nej, vad som skulle behövas i sthlm är en BRA outdoor-butik med KUNNIG och TREVLIG(!) personal :)
(än så länge verkar denna kombination svårhittad)


Kanske jag har missat något, några förslag ?
 

Staffan

Gäst
KG Jonsson

Huvudsta, Solna, Stockholm, Sweden.


Billiga, har bra grejor som passar för nordiska förhållanden och erfaren personal.
 

Martin.lofgren@mic.ericsson.se (Martin)

Gäst
KG Jonsson =)

Det är bara att hålla med.
KG Jonsson sport är en mycket bra butik.
Mycket välsorterad och trevlig personal
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips