Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hammock
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Råkade se denna hammocken.
http://rodastjarnan.com/talt-och-mat/talt-och-mat/hammock-med-myggnat-27413
Någon som provat ?
ca 20*10 cm ihoprullad (i inbyggd förvaringspåse som fungerar som allt-i-allo-ficka i uppspänt läge). Extremt lätt med en vikt på endast 400 gram och klarar ca 160kg.
http://rodastjarnan.com/talt-och-mat/talt-och-mat/hammock-med-myggnat-27413
Någon som provat ?
ca 20*10 cm ihoprullad (i inbyggd förvaringspåse som fungerar som allt-i-allo-ficka i uppspänt läge). Extremt lätt med en vikt på endast 400 gram och klarar ca 160kg.
Vad gäller
Hejsan.
Är en inbitentältare men har bestämt mig för att inskaffa en hammock. Skulle precis beställa en HH Deep jungle men pga vikten började jag fundera på en HH Ultralight Exp istället.
Kommer förmodligen att köra med någon form av liggunderlag eftersom jag redan har för mycket grejor till mina tält för att även investera i en UQ.
Vad gäller. Är det mycket knöligare med ett lager duk när man kör med liggunderlag (Deep jungle har två lager) ?
Hejsan.
Är en inbitentältare men har bestämt mig för att inskaffa en hammock. Skulle precis beställa en HH Deep jungle men pga vikten började jag fundera på en HH Ultralight Exp istället.
Kommer förmodligen att köra med någon form av liggunderlag eftersom jag redan har för mycket grejor till mina tält för att även investera i en UQ.
Vad gäller. Är det mycket knöligare med ett lager duk när man kör med liggunderlag (Deep jungle har två lager) ?
Ja. Liggunderlaget kommer inte ligga där du vill =)
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Ja. Liggunderlaget kommer inte ligga där du vill =)
Jag hade det problemet i min DD Travell, så jag sydde fyra vinklar som fixerar liggunderlaget. Samma princip som fotohörn: http://www.sense-ab.se/wp-content/uploads/2014/06/34663.jpg
På en enlagers kan man klippa fyra stycken trekantiga tygbitar i lämpligt tyg och sy dit.
Aktuellt
Kavring
Avstängd
Jag läste om nån på ett annat forum som hade löst problemet genom att lägga ett sånt där halkskydd man har under mattan under liggunderlaget. Har dock inte prövat det själv.
ja det kan man ha. ökar ju vikten lite men man behlver intw så stor bit. går även fint att lägga på en halkig luftmadrass också nör man tältar
ja det kan man ha. ökar ju vikten lite men man behlver intw så stor bit. går även fint att lägga på en halkig luftmadrass också nör man tältar
Har också läst om en del som lägger några klickar silikon under en luftmadrass så den inte glider runt i tältet. Kanske funkar på ett liggundelag i en hammock också? Borde ju vara försumbart viktmässigt.
Jag tänkte bara dela med mig av en bild på min lägenhet. Det tar bra mycket mer plats än en säng och eventuell träning för reproducering hänvisas till bäddsoffan, men jag gillar det riktigt mycket så här efter en månad.
Gjorde jag sådär hemma skulle nog reproduceringsträningen minska avsevärt, för att inte upphöra totalt =D
Gjorde jag sådär hemma skulle nog reproduceringsträningen minska avsevärt, för att inte upphöra totalt =D
Du vet väl varför det finns så få hängmatteliggare? De kan inte skaffa flera.
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg