Hammock

Wohoo! Till slut har jag fått både tummarna ur och pengar kvar på kontot, så nu är en DD Hammocks Frontline (combo-kitet från Husky Gård) på väg hit :) Jag hoppas på att kunna få paketet imorgon så att det kan hängas upp och testas omgående.

En liten trip är oxå planerad för tidig september med en annan hängare. Ska bli otroligt skoj!

Kul! Testade en härom veckan, mycket robust och stabil. Skön att ligga i och rejäl tarp. Hammocken till höger är en Warbonnet blackbird och en Hennessy Hex tarp.

Bilagor

• DB171A8A-B419-4416-B228-31398475E059.jpg
    DB171A8A-B419-4416-B228-31398475E059.jpg
    77.3 KB · Visningar: 1,567

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det låter ju bra :)
Jag kan nog inte hålla mig till sept för att testa dock, utan det får bli en natt (eller två) lite tidigare... Har en liten dunge här på tomten som kommer att funka bra som test. Och med det här högsommarvädret vi har fått i Östra Danmark så kommer nog tarpen till hands i trädgården.

Jag gillar verkligen min DD Travel hammock men skulle vilja ha nåt lättare och i mindre packformat, utan att varken behöva byta märke eller koncept. Jag har moddat upphängningen på min Travel till whoopiesling, treehugger och soft shackle och på så vis sparat en del vikt och bulk.
Men det går att göra mer, så det som inte finns får man göra själv..!
Jag har beställt en Frontline som jag kommer att plocka bort en dragkedja på samt även det bandet i vilken kedjan är sydd i. Jag kommer även att ta bort ett lager med tyg (det inre) samt byta gummicorden till myggnätet till betydligt lättare variant. Så med en ny upphängning så borde det bli riktigt bra, tror jag...

Hehe, ja jag har ett par whoopieslings med treehuggers liggandes oxå. Blir till att modda det första jag gör. Ska bara skaffa ett par karbinhakar. Ska bara komma på (leta upp) vilken vikt de måste klara av.

H H hammock

Nyfiken fråga om H H hammock? Har alla den där ingången i botten? Är den bra och blir den myggtät? Jag har bara provat D D hammock och den funkar bra men lite tung.

Kan inte annat än att rekommendera Soft Shackle. Jag gjorde egna och de väger 1,5 gram styck och blir inte mycket större än knuten. Dyneema 2,5 mm klarar en vikt på 590 kilo, så det räcker...
jämför jag med de klätterkarbiner jag använt så väger de 31 gram styck och går inte att komprimera!
Jag köpte dyneema lina i en båttillbehörbutik, 2 meter á 26:- räckte till 4 stycken.
När jag gjorde mina så kollade jag lite hur andra gjort men knuten verkar jobbig att göra så det fick bli en vanlig knop och det fungerar lika bra.
http://youtu.be/2bwKJIhSLEs

Då måste det ha varit rätt trevligt och med anpassad ventilation och driftsatt avfuktning dessutom med lite tur rätt tyst.

Hehe, ja jag har ett par whoopieslings med treehuggers liggandes oxå. Blir till att modda det första jag gör. Ska bara skaffa ett par karbinhakar. Ska bara komma på (leta upp) vilken vikt de måste klara av.

köp 5mm diameter 50mm längd (rostfria) på classes finns vid båttillbehören, dom klarar enligt tillverkaren 520kg, kör numera med dessa istället för att knyta, min nya hammock (WBBB) har bara straps som är rätt så styva så det är lite bökigt att knyta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips