Hammock

bli ibland lite "irriterad" att ha så många prylar med mig när jag är ute och funderar att effektiviserar lite.
en tanke är att tex hitta en hängmatta som sitter helt ihop med sovsäcken och allting är "en del". så frågan bli, finns det nåt företag som tillverka nåt sånt?
 
Jag har sett en hammock som liksom var inbyggd i ryggsäcken, men förmodligen är inte detta en speciellt smidig ryggsäck i övrigt. Visst, vi har varit inne på detta innan det här att ha underquilten fastsydd istället. Bor man i Florida förstår jag poängen med att ha den lös, men för oss nordbor är den ju i princip alltid på ändå. Eventuellt skulle man ju kunna ha tryckknappar så man kan sätta på en extra underquilt vintertid.


En annan smidig sak är att ha snakeskins som är såpass stora att du får plats med tarp, hängmatta och allt annat också. UK-hammocks säljer sådana, men bara på beställning.

Det blir ganska bulkigt (tror jag), men å andra sidan så har du ju allt i ett och samma ställe. Spänn upp korven mellan två träd, upp med tarp. På så vis spelar det ju ingen roll att hammocken innehåller en mängd olika delar längre.
:)
 
Svära i kyrkan

Nu är jag stolt Ateist men och har inga problem med att svära i kyrkan. Men skulle tro att de som tillverkar Jerven har utstående ögon med dina hänvisningar. XXL säljer Helsports Fjällduk och det är inte samma som Jervens Fjällduk. Sedan har jag inga värderingar vilken som är bäst.

Jag skulle nog rekommendera dig en fjällduk, baserat på din beskrivning, en sån här:

http://www.youtube.com/watch?v=xfQ7H...ature=youtu.be

Finns på XXL:

http://www.xxl.se/vildmarksliv/talt-...uflage-1024349

Om inte så är det det optimala en hammock klart. Behöver du ingen
 
ja en sån där strumpa vore en idee fast samtidigt har den ju lite vikt och behöver förpackningsutrymme.

min tanke med en sovsäck som är hängmatta samtidigt vore att minska prylarna som sagt men även att då fortfarande har en vanlig sovsäck när man inte hitta ngr träd att spänna upp alting och behöver sover på marken.
men det känns som en grej man få sy själv helt enkelt.
 
Hammock och tarp hemma!

Jag fick idag äntligen hem min Warbonnet Blackbird Hammock och Superfly Tarp idag från USA. De var mörkt ute men jag ville absolut pröva att sätta upp grejerna innan jag tog dom till skogs. Två träd med lagom avstånd fanns på tomten till huset som jag bor i (hyffsat centrala uppsala). Lägger mig till ro i hängmattan, jäkligt gött-ahh jag springer och hämtar sovsäcken-här ska testas på riktigt. Går mot huset och ser föreningens ordförande i tamburen som ser mycket fundersam ut. När jag kommer in och förklarar att ja det är mitt "tält" (hmmpf!) och jag ville bara provmontera det blir han lättad.-"Vi trodde att det var en uteliggare som hade slått upp det, och vi vågade inte gå fram, tänk om han hade en kniv!".-Ja nej det var bara jag hahaha. "Ja vi ringde snuten, men vi får väl avboka nu, hehe" -nervöst skratt. Ja det var värst säger jag med lite för hjärtligt skratt. Så jag gick ut och plockade ner min tarp och min hammock och tänkte på vad lustigt det hade blivit om farbror blå knackade på när jag låg inlindad i en kokong en meter över marken. Är jag på väg att bli ett efterlängtat orginal i den tråksamt anonyma boendeformen bostadsrätter?

Simo: Intressant val av UQ, jag funderar på samma upplägg när jag får råd. Warbonnet kunde inte leverera någon Dyneema så det får bli ett framtida projekt.
 
Mina något inskränkta grannar tittade skeptiskt på min resehängmatta.
när jag hängde upp den i byggställningen, som förstört hela hösten, genom att stå uppställ runt huset, delvis på min uteplats.


Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.