Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har syndat 9LW. Jag är 178cm så det är en otrolig lyxigt liggunderlag. Har använt den flitigt i skog, berghällar. Och i stugor. Året runt. Har aldrig haft något problem med det än så jag är helnöjd. Så jag köpte ett till. Nu har jag två. Haha.
Jag har syndat 9LW. Jag är 178cm så det är en otrolig lyxigt liggunderlag. Har använt den flitigt i skog, berghällar. Och i stugor. Året runt. Har aldrig haft något problem med det än så jag är helnöjd. Så jag köpte ett till. Nu har jag två. Haha.
Mitt 7UL köptes för några år sedan till min fru och har använts 20-25 nätter årligen men nu sist delaminerade det för mig mellan kanalerna på en bit på ca 40cm. Vaknade av att marken plötsligt lutade... Har skickat till Exped för fix/byte. Kompletterade istället med en 7LW till mig, förtroendet är ändå gott för Expeds underlag.
Jag har ett synmat 12 xlw som läcker lite, ligger på "golvet på morgonen, sedan första natten ute, Vet inte om jag har pajat det själv eller om det läckte från fabrik. Om jag har pajat det så vill jag påstå att det är väldigt ömtåligt.
Har inte hunnit reklamera ännu så jag vet inte hur tillmötesgående de är.
Rotade runt i gamla mail och konstaterade att jag började med New Element, men blev anvisad att gå via försäljaren som, visade det sig, inte längre existerade. Men det var ju iofs inte via facebook jag hade kontakt med New Element. Får nog göra ett försök till.
Jag hade ett Therm-a-rest som delaminerade förra året. Har gått över till Exped nu och hoppas att det ska hålla bättre.
Jag blåser alltid upp det med Pumpsack nu mera. Det känns bättre än att blåsa in en massa fuktig utandningsluft i det. Även om det går på garantin så ställer det till det när man är långt från hemmet.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...