Hållbarhet på Exped Synmat 7 UL?

Jag har syndat 9LW. Jag är 178cm så det är en otrolig lyxigt liggunderlag. Har använt den flitigt i skog, berghällar. Och i stugor. Året runt. Har aldrig haft något problem med det än så jag är helnöjd. Så jag köpte ett till. Nu har jag två. Haha.

Jag har syndat 9LW. Jag är 178cm så det är en otrolig lyxigt liggunderlag. Har använt den flitigt i skog, berghällar. Och i stugor. Året runt. Har aldrig haft något problem med det än så jag är helnöjd. Så jag köpte ett till. Nu har jag två. Haha.
Det är lite jobbigt att erkänna, men jag blev så kär i skiten att jag skaffade en LW, en M och en Airmat.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gammal tråd, men...

Mitt 7UL köptes för några år sedan till min fru och har använts 20-25 nätter årligen men nu sist delaminerade det för mig mellan kanalerna på en bit på ca 40cm. Vaknade av att marken plötsligt lutade... Har skickat till Exped för fix/byte. Kompletterade istället med en 7LW till mig, förtroendet är ändå gott för Expeds underlag.

Läckande Synmat 12 XLW

Jag har ett synmat 12 xlw som läcker lite, ligger på "golvet på morgonen, sedan första natten ute, Vet inte om jag har pajat det själv eller om det läckte från fabrik. Om jag har pajat det så vill jag påstå att det är väldigt ömtåligt.
Har inte hunnit reklamera ännu så jag vet inte hur tillmötesgående de är.

Jag hade ett Therm-a-rest som delaminerade förra året. Har gått över till Exped nu och hoppas att det ska hålla bättre.

Jag blåser alltid upp det med Pumpsack nu mera. Det känns bättre än att blåsa in en massa fuktig utandningsluft i det. Även om det går på garantin så ställer det till det när man är långt från hemmet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips