Hållbaraste byxan för vardagen

Jag har de senaste tre åren gått runt med mina KM Gere i alla miljöer utom bröllop och begravning. Skönare byxa får man leta efter. Dock trodde jag faktiskt att det skulle dröja mer än tre år innan tyget började nötas igenom. Värst är det förstås vid bensluten, men jag har fått en del hål i fickorna med mera också. Oculusväven verkar onekligen vara kraftig, men finns det något annat alternativ?

Vad har ni för erfarenheter av riktigt hållbara byxor som man kan vara bland folk med? Dvs, enfärgat svart, relativt smidig, diskreta märken osv.
 
Jag knallar runt i mina Fjällräven Vidda Pro som är enfärgade vanliga G-1000 byxor.
Jag har slitit på dom och tvättat otaliga gånger men de håller sig ännu fräscha.

Det jag alternerar med är ett par Houdini Motion Pant's, enfärgade de också samt vindtåliga och tål även en regnskur. De har blivit lite av en favorit men jag saknar benficka. Det finns på deras "Service Pant's" som jag ska införskaffa snart.

Dessa två modeller lever jag mest i och väljer den av dom som passar bäst för dagens göromål.

Houdini Motion Pant's är väldigt diskreta och sköna, lite därför de används allt oftare
Passar till i princip vadsom, fritid, gå på stan med, vandringsbyxa, klättring mm


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
ITABS arbetsbyxa är lätt, vindtät, 2 benfickor, torkar snabbt och sommarrean med 2 för en 500ing är rimligt. Rekommenderas

go tur
 
Jag har nött mina Lundhags autentic pants rätt hårt dom senaste tre åren och det enda jag kan "klaga" på är att benslutet har fått endel hål och att kardborren i en fick har jag fått sy fast då den lossnade.

Mkt bang for the buck!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hållbara pappajeans

har ni provat Vardagsjeans?
Kolla in ossoami.se. (barnklader)
Dessa gjorde först cordurabyxor för barn. Men nu har de släppt ett par vuxenjeans.
Jag köpte samma storlek som vanligt.
Jeansen var i strech. Så de sitter bra och är sköna.
Fungerar till kavaj :)
Kan varmt rekommenderas till vardags.
 
Använder också ett par KM Gere 2.0 flitigt. Dock aldrig i urbana miljöer. Där är istället Fjällräven High Coast Trousers favoriten. Jeans mm nöter jag snabbt hål på i grenen men inte dessa i relativt tunn G-1000 lite. Och jag kommer lätt undan med att ha byxorna till skjorta och kavaj. Men kanske inte fickor och tjockt tyg nog för TS.
https://www.fjallraven.se/high-coast-trousers
 
Hjälp så anonyma! Och det menar jag i positiv bemärkelse. Tyvärr är jag lite för förtjust i fickor för att beställa dem på studs, men jag ska helt klart titta närmare på dem.



Houdinibyxorna kanske är den bästa kompromissen.



Jag har som jag skrev tidigare Motion Pants men saknar benficka på dom.
Jag är mycket nöjd med dom och tänkte skaffa Motion Light Pants också, anledningen är att det är en benficka på dom vilket räcker för mig. De är tunnare och väger mindre än "vanliga" Motion Pants men tror de är ok ändå.
Sedan finns ju Service Pants om man ör ute efter fler fickor.
ac5a055927feae9dc1a9199be89b2b45.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.