halå jägare!

sluta att tjafsa med veganerna dom vill ändå inte förstå vad det hela går ut på. Låt oss prata om jakt istället. jag har skaffat mig en labb ivår och är intreserad av att få tag i bra litteratur om jakt träning, både spår och apport.

tacksamm om hjälp.

kommihåg skytteträning i sommar. för viltets skull.

ha en trevlig sommar!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Köpt sjöfågel?

Eller menar du labrador? Skämt åsido så anser jag att varje hundägare borde läsa Etologi och dressyrlära av Erik Wilsson. En liten,dyr bok med tråkig titel men otroligt underhållande och lärdomsfull!

Sten Christoffersson har skrivit bra och lärorika böcker om jakthundar, dressyr, jaktträning samt apportering och spår. Betoningen ligger på fågeljakt.
Hoppas det går bra för dig och hunden och tänk på att skynda långsamt i alla moment.
Roland-jägare med stötande och apporterande hund som hoppas på en givande höst...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips