Hmm... Jag som planerade att få i allt i ryggsäcken. Får väl fundera på 58L istället då.46 liter räcker väl knappt för enbart maten, eller räknas den utanför packningen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
hajbettet packar lätt istället
- Trådstartare avslutad130206
- Start datum
PetNor så du tror det blir ett problem om man vill ha 10-dagars packning i ryggsäcken på 46 liter?
Det beror på hur du vill packa men vill du ha ALLT inuti ryggsäcken så hade i alla fall inte jag fått plats med allt och då är min packning rätt så minimalistisk.
Jag skulle oavsett vad säga att man behöver minst 50liter för att få plats med sin packning för 7-dagar. Då måste man packa utanför ryggsäcken också.
58liter låter därför som ett mycket bättre val om du räknar med att den skall klara av 10-dagars packning.
//Peter
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Är det så himla smart att rekommendera något du inte testat? Jag har försökt använda dunjacks som förstärkning under vinterturer då jag tyckt att det vart befogat med dunjacka, men för mig funkar det absolut inte. Har även testat värmejacka 90, syntetisk värmejacka och ingen av dessa har funkat bra heller. Värmejacka 90 har funkat bäst då den är ganska tung och lång.
Tycker hajbettet ska satsa på att ha en fullgod sovsäck och ett vettigt förstärkningsplagg.
Jag HAR testat att byta ut förstärkningströjan mot en lätt dunjacka på sommarvandringen och är mycket nöjd med detta och kommer att fortsätta med detta. Sedan så är det inte jag som kommit på idén med att ha dunjackan till att förstärka sovsäcken. Det är inget jag kan ta äran åt mig för. Det har många gjort innan mig och är ingen rocket science så länge man har en sovsäck som är lämplig för det. Det finns dessutom flera tillverkare av sovsäckar som utgår från att man till och med har dunjackan PÅ sig i sovsäcken.
Fast detta är lite UL fanatic det bör jag väl tillägga. Vad man sedan väljer beror på ens preferenser och plånbok.
Jag HAR testat att byta ut förstärkningströjan mot en lätt dunjacka på sommarvandringen och är mycket nöjd med detta och kommer att fortsätta med detta. Sedan så är det inte jag som kommit på idén med att ha dunjackan till att förstärka sovsäcken. Det är inget jag kan ta äran åt mig för. Det har många gjort innan mig och är ingen rocket science så länge man har en sovsäck som är lämplig för det. Det finns dessutom flera tillverkare av sovsäckar som utgår från att man till och med har dunjackan PÅ sig i sovsäcken.
Fast detta är lite UL fanatic det bör jag väl tillägga. Vad man sedan väljer beror på ens preferenser och plånbok.
Fast du har ju enligt egen utsago inte testat att använda dunjacka som förstärkning åt en underdimensionerad sovsäck.
Pappmuggen verkar helt huvudlös. På IKEA säljer de plastmuggar i glada färger för nästan ingenting. De kan inte väga mycket mer än pappmuggen och lär hålla i evighet...
Titta, här är de:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10096907
Titta, här är de:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10096907
Vapor Trail med lock?
Har du köpt till locket till din Vapor trail eller funkar det bra utan?
... Granite Gear Vapor Trail 59 liter och 1,07kg, Funkade utmärkt 14 dagar i Sarek.... det är dock inte startpackningen eftersom lite mat har ätits upp...
Här är en bild där jag har allt i säcken, inkl ett Nallo 2GT.
Thomas
Har du köpt till locket till din Vapor trail eller funkar det bra utan?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg