Haglöfs Victor?

• Trådstartare kristina.stahl@swipnset.se (kristina)
  • Start datum

kristina.stahl@swipnset.se (kristina)

Gäst
Har använt ShoSho 6000 sedan -94 på diverse vandringar/turer året runt och den har fungerat bra, det är bara det att den börjar bli för liten för mina behov. Är det någon som har erfarenhet av Haglöfs Victor Q? Funderar på 75-85 literssäck. Ramsäck är inget alternativ för mig, men andra förslag på softsäckar är välkomna!

Jonas F

Gäst
Bora 80

Satsa på arcteryx Bora 80, har själv en Bora 95. Utklassar haglöfs med hästlängder. lite dyrare men fan så mycket bättre (kvalité osv...) kolla in höftbältet framför allt. Andra laternativ: klättermusen, Bergans.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

kristina.stahl@swipnet.se (Kristina)

Gäst
Var köpa?

Hej och tack för tipset! Har kollat både på Victor (som faktiskt verkar vara en klar förbättrad säck mot min fullt funktionella men medelmåttiga ShoSho) och på en Arcteryx, men är en sån som vill titta både en och tre gånger innan jag bestämmer mig... Vet du var i detta avlånga rike jag kan få tag på en Arcteryx-säck norr om Sthlm? Bor i Gällivare och här finns ingen återförsäljare för Arcteryx så vitt jag vet.

HansR (Hans Rynnel)

Gäst
Arcteryx länk

Hej

Återförsäljaren i Sverige har mer information: http://www.arcteryx.nu/index.php3

Har själv en Bora 80 och är nöjd med den. Se till att du får rätt storlek som passar din rygglängd etc.

Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips