Haglöfs soft shell, vilken??

jag har funderingar på att köpa en Haglöfs soft shell jacka men har svårt att bestämma mig vilken av dessa 2 jag ska välja;)

http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/klader/lager/soft-shell/herr/naja_hood_sv-se.aspx

http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/klader/lager/soft-shell/herr/boiga_hood_sv-se.aspx

någon som har koll på dessa jackor??
jag har tyvär inga butiker i min närhet som har dom hemma så jag kan känna o klämma på dom.

hur stor skillnad är det på dom 2 jackorna egentligen??

/P

jackor

Jag har kännt på båda.
Naja är lite tunnare och vindtät, medans Boiga är mer stretchig i väven men då inte vindtät, lite vindresistent bara.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Naja är ingen softshell (även om den heter så) eftersom den har ett hel tätt membran precis som GTX och liknande material och Naja kan därför kännas lika kvalmig och tät som vilken annan andasjacka som helst. Skillnaden mellan GTX och Windstopper är att Windstopper inte har tejpade sömmar.

Boiga Hood är en riktig softshell utan membran och kommer alltid andas bättre och kännas mer komfortabel än en Windstopper jacka.

Vilken jacka du bör välja beror på vad du tänker använda jackan till, är det högaktivitet så ska du välja Boiga, stillastående eller extremt blåsiga förhållanden välj Naja.

Naja är ingen softshell (även om den heter så) eftersom den har ett hel tätt membran precis som GTX och liknande material och Naja kan därför kännas lika kvalmig och tät som vilken annan andasjacka som helst. Skillnaden mellan GTX och Windstopper är att Windstopper inte har tejpade sömmar.

Boiga Hood är en riktig softshell utan membran och kommer alltid andas bättre och kännas mer komfortabel än en Windstopper jacka.

Vilken jacka du bör välja beror på vad du tänker använda jackan till, är det högaktivitet så ska du välja Boiga, stillastående eller extremt blåsiga förhållanden välj Naja.

Jag har tänkt ha jackan främst vid flugfiske m.m. vid icke regniga dagar;)men kommer ha den till andra aktiviteter med.

har ägt en Tornado windstopper men har inte den kvar längre(blev förstörd vid en liten olycka)så jag tänkte att jag skulle testa något nytt istället för att köpa en Tornado jacka igen.
den var inte så snygg men funkade bra;)men nu vill jag ha en jacka som är lite snygg med:cool:

har ju aldrig ägt en soft shell jacka;) det står att dom håller för lite regn med,är det så eller??

det lutar mest mot en Naja hood jacka än så länge;)
är det en dragsko i midjan på naja jackan??

/P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips