Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

haglöfs ryggsäckar

hej jag hoppas att det finns någon läsare eller förhoppningsvis en som jobbar på haglöfs!!som kan ge mig information om haglöfs eller kan ge tips på vart det kan finnas info förutom på deras sida!!???
tak på förhand!!
jalle

Ryggsäck

Hej

Vilken typ av ryggsäck undrar du om?

Utemagasinet testade stora säckar (bla. Haglöfs Victor) i nr 2-2001, i senaste numret testads bla. en mindre skridskosäck.

Jag har själv en Haglöfs Victor 75-85 och är mycket nöjd med den. Speciellt bärsystemet.

mvh
J-E

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Information

Det går säkert lättare om du försöker vara lite mer specifik. Det är ju knappast någon som lägger upp en alternativ site med information om ALLA Haglöfs produkter eller ens en om alla deras ryggsäcks modeller. Söker man på Haglöfs i diskussionsforum http://www.utsidan.se/vb_forum/search.php så får man 238 träfffar, så visst finns det information.

Ryggsäck.

Som sagt, lite mer specifik skulle nog vara bra. Men om du ska ha en stor säck så måste jag rekommendera Victor 75-85, helt underbar. Perfekt passform och ett bra bärsystem....

//Palle

Specialaffärerna har mycket kunnig personal som du kan diskutera dina önskemål med. Har själv en Viktor 75:a som är perfekt.

Ramsäck? -Alaska!

Hej, som sagt så får du nog vara mer specifik om du vill få användbara svar. Mina samlade erfarenheter under 10 års användning av Haglöfs ryggsäckar är att de genomgående har hög slitstyrka och är sköna att bära, 2 egenskaper som jag värdesätter högt. Körde med en Haglöfs Alaska (90 l) ramryggsäck i somras, bar kring 40 kg utan problem med vare sig skavsår eller skador på säcken. Rekommenderar den varmt, dessutom inte så svindyr som vissa konkurrenter.
Lycka till!
/A.

Kul att ni är så nöjda.
Två! spruckna bottnar på en Victor 75 fick mig att tröttna på att gå till affären så jag bytte till Bergans vilken jag är mycket nöjd med.
[Ändrat av johannespoignant 2002-01-08 kl 17:44]

victor

om du är villig att lägga ut en slant på en victor så får du en hel fantastisk ryggsäck med en massa bra inställnings möjligheter. om du ska ha en victor så rekomenderar jag 75-85 litarn. det är en lagom stor och även väldigt bra utan sidofickorna (tillskillnad ifrån den mindre modellen 60-70).

men om du inte är villig att betala den lilla mellan skillnaden på 500:- som är emellan shosho'n och victorn så är även shosho'n en mycket bra rygga

ShoSho

..är bra som backpackersäck (fickor, öppningar). Men med 25 kg på fjället är den mindre bra eftersom viktöverföringen till höftbältet fungerar dåligt för mig. 18-20 kg klarar den dock bra.

Min säck är iofs några år gammal.

Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips