Haglöfs riot jacket eller Norröna falketind XCR?

Hallå!

Jag är i valet och kvalet mellan två jackor. Har inhandlat en Haglöfs riot jacket som verkar helt ok.
Mitt delikata problem är att jag har en Norröna falketind XCR som ett företag rear ut för 2500 (ord 4999). Är ju en äldre modell som inte har den senaste tekniken.

Har ni några erfarenheter från dessa jackor?
/Jonatan

Hallå!

Jag är i valet och kvalet mellan två jackor. Har inhandlat en Haglöfs riot jacket som verkar helt ok.
Mitt delikata problem är att jag har en Norröna falketind XCR som ett företag rear ut för 2500 (ord 4999). Är ju en äldre modell som inte har den senaste tekniken.

Har ni några erfarenheter från dessa jackor?
/Jonatan

Det ska vara Norröna GTX pro shell

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Hej! Jag har en Norrøna Lofoten i Proshell, som är GORE-TEX® topp of the line, och är hur nöjd som helst med den. Har haft den i tre säsonger och åkt mycket skidor med den, men också haft den när jag klättrar, cyklar eller går till jobbet och när jag pysslar i stugan. Använder den sommar och vinter. Frågar du mig så är den den ultimata jackan =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips