Haglöfs Oz pullover?

Är det någon ute här :) som har testat Oz pullover under en längre tid? Jag har bara klämt och provat och den känns tunn som papper. Hur är det med livslängden?
Tänkt användning är vår, sommar och höst, lite vardagsanvändning men även lite vandring och kanske löpning i regnväder.

//PW

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har hatt Oz i ca 5 år. Den fungerer like bra fremdeles, men jeg bruker den sjeldent og forsiktig. Oz er den jakken jeg tar med på tur når sjansen for regn er liten, men tilstede (den har altså ligget sammenrullet i sekken mye). Jeg har også brukt den på en del vinterturer. Har vel ca 8-12 bruksdøgn hvor jeg har gått med jakka med tung sekk, uten at det har gitt slitasje over skulderne. Over 50 ellers. Oz er den luftigste goretex jakken jeg har hatt. Jeg har også brukt den endel på sykkel og joggeturer.

Oppsummert: jeg er fornøyd med slitestyrken, passformen er meget god (hetta er god nok for kuling i fjellet), og den "puster" bra. Vil helt sikkert bli fort slitt hvis jakka brukes mye.

Tack

Tack för svaren, och Jörgen, mycket uttömmande artiklar. Jag är inte i närheten av dina ambitioner, tänkte snarare byta supertung KM mot superlätt (och packbar) Haglöfs. Min Bifrost är fantastisk när den sitter på men i ryggsäcken är den en mardröm. Tung, klumpig och STOR.

//PW

Tack för svaren, och Jörgen, mycket uttömmande artiklar. Jag är inte i närheten av dina ambitioner, tänkte snarare byta supertung KM mot superlätt (och packbar) Haglöfs. Min Bifrost är fantastisk när den sitter på men i ryggsäcken är den en mardröm. Tung, klumpig och STOR.

//PW

Låter som min Paramo Velez. Lämplig för vinterbruk m a o :)

Jörgen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips