Haglöfs klimber

Tillverkas den än, finns ju inte med i senaste katalogen . Har sprungit på en ny 40L i en affär är det en bra säck till kortare vandringar och till vardags M.V.H UH.

Climber är borta...

Den försvann nog ungefär i samband med att den nya loggan kom till.

I dagens haglöfssortiment motsvaras nog climber bäst av Victor-seriens 35 och 50 literssäck.

Jag var sugen på Climber50 ett tag men övergav den för en säck från Lowe Alpine. Det vara nå´t jag inte gillade med Haglöfs Climber, kommer dock inte ihåg vad.

Men det är nog egentligen en ganska schysst säck så är priset det rätta tycker jag du ska slå till.

För övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Haglöfs nya logga, minimalistisk, modern men ändå mesig kanske.

Ha det/
H (ahaha)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Varför inte!!!

800:- tycker jag är ett ganska schysst pris. Gillar du modellen så kan du slå till!

Var sa du att den såldes? (Så kanske jag hinner före, hehehe)

/lycka till
H

aj

Climber tillverkas inte längre men det e möjligt att det finns överblivna exemplar i nån affär
när jag köpte min Climber fick jag den 400 spänn billigare för att det var en utgående modell och den sista dom hade kvar.

Under detta året jag har använt den är jag mer än nöjd. Det närmaste Climber du kan få nu är Haglöfs Victor eftersom Climber är prototypen till Victor....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips