Haglöfs kataloger för nostalgiker och nördar

Råkade av en händelse hitta dessa guldkorn.
Det är en outdoor/lifestyle tidning som heter GO OUT och är baserade i Japan som har scannat in dessa kataloger.
Det mesta på hemsidan står på japanska(vilket jag inte kan varken läsa eller prata) men jag lyckades hitta dessa bara med att klicka runt lite på hemsidan.

Här är länken till deras arkiv för kataloger, är främst Haglöfs katalogerna som är intressant men det finns kanske något av mer av intresse för någon:

Här har ni direktlänkar till Haglöfs katalogerna, jag har testat alla och de ska funka hör av er om det skulle strula)

Haglöfs katalog för 1982:

Haglöfs katalog för 1983 och 1984:

Haglöfs katalog för 1989:

//JAXE

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Riktigt kul att se! En Sho-sho 60 var en våt dröm när det begav sig. Själv fick jag nöja mig med en billig och kass ramryggsäck, men det gick det också!

Tack för att du delade!

Kul! Hittade Etapp 60 i -82 år katalog. Här fick jag äntligen lite info direkt från Haglöfs. Själv har jag vad jag tror är Etapp 50. Fanns den?? Det är samma ram, men utan frontfickan på säcken.

Oj vad gammal jag plötsligt känner mig.
Jag har friluftskataloger från början av 70 talet och den sista Haglöfskatalogen här känns som om det var igår.
Det märks att fortfarande har inte kläderna tagit över varumärket utan det är ryggsäckar, sovsäckar och annan utrustning som är i fokus. Idag har de ledande märkena kläder i fokus. Men märkligt nog har jag ingenting att ta på mig där det står Haglöfs eller Fjällräven, om man nu bortser från ryggsäckar som Grönland 70, Raven Gyro mm. och dessa kan jag ju ”ta på mig”...😊

Råkade av en händelse hitta dessa guldkorn.
Det är en outdoor/lifestyle tidning som heter GO OUT och är baserade i Japan som har scannat in dessa kataloger.
Det mesta på hemsidan står på japanska(vilket jag inte kan varken läsa eller prata) men jag lyckades hitta dessa bara med att klicka runt lite på hemsidan.

Här är länken till deras arkiv för kataloger, är främst Haglöfs katalogerna som är intressant men det finns kanske något av mer av intresse för någon:

Här har ni direktlänkar till Haglöfs katalogerna, jag har testat alla och de ska funka hör av er om det skulle strula)

Haglöfs katalog för 1982:

Haglöfs katalog för 1983 och 1984:

Haglöfs katalog för 1989:

//JAXE
Hej! Är på jakt efter gamla Haglöfs-kataloger och hittade detta inlägg. Tyvärr så får jag bara katalogen för 1989 att funka.. Du har möjligtvis inte laddat ner de tidigare katalogerna på något sätt? :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips