Haglöfs Guard pants

Tjenare!

Jag är intresserad av Haglöfs Guard pants. Har tittat en del på Norröna Recon men gillar även Haglöfsbyxans passform. Haglöfsbyxan är dyrare, är det motiverat? Min tanke är att skaffa mig en rejäl åretruntbyxa så därför undrar jag också hur de är att använda på vår och sommarhalvåret. Jag har aldrig haft ett par skalbyxor förut och det är viktigt att de fungerar även på sommaren.

Senast ändrad:
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag har ett par Klättermusen Megin och tycker inte riktigt att det är toppen med skalbyxor när det är varmt och utan underställ. Finns nog inga genvägar så det blir ett par Haglöfs eller Fjällräven igen för varmaste delen av året...

för varmt

på tok för varmt med skalbyxor på sommaren. Det finns inga året-runtplagg. Du mår bättre i ett par vindtäta sommarbrallor, gärna med zip-off-ben om det blir riktigt svettigt. Sen ett par bra regnbyxor att dra på vid behov. (o långfillingar i ryggan förstås, gärna merinoull, det är perfekt).
Go tur!

Ok!

Jo, jag tänkte mest en byxa för regn på sommaren och allround resten av året.

Ingen som har testat Haglöfs guardbyxor?

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.