Haglöfs Foss går sönder!

Hej,
jag har ett problem med mina Haglöfs Foss skalbyxor. De går sönder i tyget vid tejpningen på benens insidor. Allra mest nästan längst ner, där de skaver då man går. Har just reklamerat mina och min sambos idag för andra gången på drygt ett år (använda drygt två veckor i fjällen). Jag fick då kommentaren att det nästan bara var våra som gått sönder och de undrade vad vi gjort med dem! Är det någon annan som har samma problem? Lite nyfiken...

Martin

Tidigare var Foss ett tvålagers plagg och det slits ju fortare än ett 3-lagers plagg.

Men annars har jag bara komkmmentaren att man VERKLIGEN bör utnyttja ALLA GARANTIER till MAX , de flesta företag räknar med att man inte gör det och tillverkar ofta plagg som inte håller garantitiden ut.
En garanti betyder INTE ATT +plagget brukar/sklla hålla den tiden oavsett vad personalen i butiken säger.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Reklamera mera!

Håller fullständigt med Kurt! Gore-tex har en bra garanti "guaranteed to keep you dry". Det är ganska mycket som ryms i den frasen. vill man ha en ny jacka-in i duschen och kolla om jackan läcker.

Inte drabbat mig...

...än. Använt mitt ställ i två år och förväntar mig minst tre års användning till utan att det inträffar. Hoppas att det bara är en engångsföreteelse. Det som drabbade dig har istället drabbat mina fd Gore-Tex brallor. Retunera på!

/Tommy

Samma problem

Tjena,

Jodå mina Foss-byxor gick sönder ganska tidigt på exakt samma ställe. Men de har å andra sidan fungerat bra ändå i över ett år utan att hålen blivit större. Detta trots en hel del tuffa turer.

/Magnus

Haglöfs håller inte måttet!

Min uppfattning är att få haglöfsplagg håller för aktivt uteliv. det är mer rasta-taxen-plagg. går för tillfället och utbildar mig till naturvägledare och vi använder kläderna under ganska så tuffa förhålanden. av de i klassen som beställt haglöfskläder så är det många som haft problem med sömmar som går upp och annat. jag personligen kan inte rekomendera haglöfs om man ställer höga krav på hållfasthet och slitstyrka, tyvärr.
/einar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips