Haglöfs Climber sacks

Hej!

Min ryggsäck har gjort sitt, de senaste turerna har den lappats ihop av bysömmerskor i Kamerun och Uganda. Dags att köpa ny. Jag skulle vilja ha en större säck och därför är min fråga om någon vet hur många liter denna säck rymmer? Det är en Haglöfs Climber Sack inköpt 1989. Den har en modellbeteckning som slitits bort "No 2" eller "No 3" tror jag. Någon som vet storleken alltså?

Ulf

Bilagor

• IMG_0515crop.jpg
    IMG_0515crop.jpg
    99.7 KB · Visningar: 1,692
Stort tack till Per B. som via mejl skickade en inscannad bild från en äldre Haglöfskatalog:
min säck är en Climber sack No 4. och rymmer 70l.

Minst 80l skall min nya säck rymma.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Intressant; jag har haft samma fundering om min Haglöfs Climber - både exotiskt och besvärligt som med prylar från 'före-internet-eran' som inte går att googla.. :)

Min är märkt "Summit X0", förmodligen 60 eller 80 men siffran har varit bortnött så länge jag minns. Den är köpt 1992 har jag för mig. Från vilket år var katalogen du fick? Finns det någon som liknar min i den (förmodligen inte - bör väl vara helt olika generationer)?

mvh Per

Bilagor

• climber.jpg
    climber.jpg
    277.6 KB · Visningar: 1,505

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips