Haglöfs billiga sovsäckar

Mountain Equipment Firewalker

Kolla in ME Firewalker serien. Mycket prisvärda säckar. Med bra prestanda vad gäller vikt/värme ock otroligt bra priser.
Mountain Equipment är ju mest känt för sina dun produkter men gör också mycket bra syntet sovsäckar.
En del av kläderna är väl kanske lite väl Brittiska men dunjackorna är mycket fina och också dom prisvärda.
Haglöfs säckar med 2400gram för -10 i komfort är ju rätt uselt. At någon köper dom är ju ett mysterium när det går att halvera vikten.
The North Face har ju en Syntet säck Tundra med komfort -29C 1800gram. Jämför det med Haglöfs.
Som ni förstår så ligger väl kanske inte Haglöfs så högt på min rankinglista.
Kom igen o skäll på mig som vanligt när man säger något här.
Hej hopp!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
De mesta verkar vara sagt i frågan. Haglöfs gör bra säckar men det finns de som gör "mer säck för pengarna". Att köpa sovsäck (och annna utrustning) handlar alltid om ekvationen: pris, livslängd och prestanda. Jag tycker att man ska köpa lite bättre sovsäck än vad man egentligen tänkt sig. Det brukar löna sig i längden, livslängd, lättre och bättre sömn. Själv har jag en ME säck som funkar jättebra. Andra duktiga tillverkare är TNF, Marmot och Mountain Hardware.

Lycka till!
/Tomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips