Haglöfs Alaska

Hejsan!
Tänkte chansa och slänga ut en fråga här.

Jag har en Haglöfs Alaska ryggsäck sista modellen i nyskick.
Dock är jag rätt kort (170cm) och inser nu när jag försökt ställa in bärsystemet till ramen att jag har en femstegad largeram, men skulle egentligen behövt en femstegad mediumram. Innan jag ger mej på att försöka modda säck eller ram tänkte jag kolla om någon har en medium ram liggandes, som hellre vill ha en large ram. Då skulle man kunna byta så båda blir nöjda.

/Mats

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Mats,
det borde kunna lösa sig över tiden. Den korta s.k. mediumramen är inte särskilt vanlig, enl. uppgift max runt 20% var med kort ram, men förbi mig har under ett år farit två stycken till sambons Alaskor - så det är bara att hålla koll ute på Tradera och på Blocket. Dom är normalt inte speciellt kostsamma - men tänk på att säljarna normalt inte har en susning om vilken ram som sitter på just deras Alaska, Grönland (eller Baltoro för den delen, den hade tydligen samma ram). Så du måste kunna ge dem måtten att kolla med, de finns här i ramdiskussionen i Transportera-forumet. Där rekommenderar jag dig att kopiera in/placera din fråga, om inte Christer kan flytta den här tråden dit. Du har större chans att få en träff där...
/Odd

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips