Haglöfs Alaska

Hejsan!
Tänkte chansa och slänga ut en fråga här.

Jag har en Haglöfs Alaska ryggsäck sista modellen i nyskick.
Dock är jag rätt kort (170cm) och inser nu när jag försökt ställa in bärsystemet till ramen att jag har en femstegad largeram, men skulle egentligen behövt en femstegad mediumram. Innan jag ger mej på att försöka modda säck eller ram tänkte jag kolla om någon har en medium ram liggandes, som hellre vill ha en large ram. Då skulle man kunna byta så båda blir nöjda.

/Mats

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Mats,
det borde kunna lösa sig över tiden. Den korta s.k. mediumramen är inte särskilt vanlig, enl. uppgift max runt 20% var med kort ram, men förbi mig har under ett år farit två stycken till sambons Alaskor - så det är bara att hålla koll ute på Tradera och på Blocket. Dom är normalt inte speciellt kostsamma - men tänk på att säljarna normalt inte har en susning om vilken ram som sitter på just deras Alaska, Grönland (eller Baltoro för den delen, den hade tydligen samma ram). Så du måste kunna ge dem måtten att kolla med, de finns här i ramdiskussionen i Transportera-forumet. Där rekommenderar jag dig att kopiera in/placera din fråga, om inte Christer kan flytta den här tråden dit. Du har större chans att få en träff där...
/Odd

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips