hängivna vinterpaddlare sökes i stockholmstrakten

Hej

inte så många av mina klubbkamrater och andra vänner är sugna på paddling så här års. Jag undrar om det finns några entusiaster där ute som vill ha sällskap på turen.

Mestadels dagsturer på helgerna men även förmiddagar i veckorna kan bli aktuellt. I mälaren eller på isfria ställen som vid strömmen eller ytterskärgården.

Jag bor vid telefonplan.

hälsningar
Öjvind

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
det kan ju inte vara sant! sitter alla inne och filar på sina spant?
Troligtvis.
Jag la just själv ut en fråga om det finns paddelintresse runt Norrköping-Nyköping-Oxelösund men än har ingen nappat. Då jag bor i Katrineholmstrakten är det lite för långt att åka till Stockholm för att paddla dagstur. Oxelösund, där nånstans går gränsen för mig.

Hade vi bott närmre varann hade du haft en paddelkompis som kunnat paddla vilken dag i veckan som helst, och i vilket väder som helst.

Klubbar och andra paddlare i Stockholm

Kan tänka mig att det finns ett behov att kunna träffa andra paddlare i många klubbar inför turer mm. I mindre klubbar kanske behovet är ännu större att hitta paddlare som kan hänga på. I Örnsbergs KS så har vi haft samarbete med medlemmar i BkK, Saltsjöbaden, Qajaq Sverige och Årsta paddel klubb.Kanske räcker det med forumet här på utsidan även om detta hamnat i fel forum. Någon som har en bättre lösning för att man ska få kontakt?
Själv kan jag inte hänga för jag har ryggskott!

ja en bra tanke att bygga nätverk mellan klubbarna. det kanske kan växa fram här efterhand.
har bett admin flytta den här tråden.

och förlåt mitt lilla utbrott förut. =)
jag har verkligen inget mot kajakbyggare, jag har själv funderat på att prova.

Öjvind

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips