Häng med på SVERIGEMARSCHEN!!!

På vårdagjämningen den 20 mars 2005 startar jag en fotvandring genom Sverige i syfte att följa våren och sommaren norrut, från Smygehuk i söder till Treriksröset i norr. 400 mil på 6 månader fram till höstdagjämningen i slutet av september. Med mindre än 4 månader kvar till startdatum skulle det ändå vara kul att lyckas samla ihop ett gäng glada Utsidare som har tid, möjlighet och lust att göra den här vandringen helt eller bitvis hela vägen tillsammans.

Kontakta mig gärna med tips och förslag eller om du har lust att hänga med.

/Patrik Ahlvik

Bara en fråga: Sverige är enligt NE 157,2 mil långt, hur i hela friden har du tänkt lägga upp rutten för att få ihop 400 mil, för jag hoppas att du inte tänker gå tillbaks också???
Go tur!
Åke

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag lekte länge med tanken att köra en tur och returvandring genom Sveriges samtliga landskap, längs kusten på uppåtvägen och vid trerikstöset kring midsommar och sen tillbaka fjällkjedjan sensommarn mot Smygehuk på hösten. Ca 7 månader skulle det ta .Först ska jag se till att klara det här äventyret, sen kanske det projektet kan bli av.
400 mil är en väl tilltagen uppskattning av hur lång min vandring från Smygehuk till Treriksröset blir. Tanken är inte att blåköra utan ta det lungt, stanna till längs vägen, ha tid att uppleva och lära sig om platser och saker. På ca 200 dagar blir snittet 20-25 km/dag med 1 vilodag per vecka. Att vandringen kommer bli uppmot 400 mil beror på att jag vill se så mycket som möjligt och ta omvägar bortom spikraka motorvägar.

Jag kan rekoemdera dig att prata lite med grammjägarna här på forumet så att du får ned vikten på packningen. Men du skall nog ta en del med en nypa salt i sådant fall med tanke på hur länge du skall vara borta.

crazy; sa:
Jag kan rekoemdera dig att prata lite med grammjägarna här på forumet så att du får ned vikten på packningen. Men du skall nog ta en del med en nypa salt i sådant fall med tanke på hur länge du skall vara borta.

Sen kan det vara en idé att ta med en nypa salt också.

(ledsen, kunde inte hålla mig)

Skämt åsido, kul idé, jag önskar dig all lycka!

Vilka vandrings väger är det pratom

Hej jag läste ditt innlägg jag undrar vilka vandrings leder är det prat om i det häre tillfälle
Jag tycker mycke om att vandra.jag var upp och gick delar av kunsleden Abisko Abiskojaure Allesjaure.Vistasdalen via Unna vistas vaggi Nallo.Sälka .Singi och ned till kebne
Jag skulle kunne tänka mig att hänga på
kan du skriva litte om der här till mig på min adress
larsen.alex@telia.com
Tack på för hånd

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips