GSM i Joutenheimen

Jag hade telefonen med i sommras när vi gick upp på Galdhöpiggen, Glittertind, Besseggen och lite annat däremellan. Jag testade inte så ofta, men jag hade nästan ingen mottagning alls förutom på topparna på Besseggen.

P.S. Får du inga bra svar på utsidan, testa http://www.fjellforum.net D.S.
 
Min norska mobil (Netcom) funkade sådär bra runt topparna i området påsken 2003. Vi hade också med oss PM-radios som för mellankommunikation och det funkade mycket bra då terrängen är luftig och bra. Antar att mobilnäten byggs ut mer och mer även här. Kanske idé att ha både Netcom och Telenor SIM-kort med om man nu vill testa på plats, en del startpaket är ju nästan "gratis"

Jag har kontantkortuppladdningar till Netcom för billig peng om du vill testa (då jag kör Telenor numera)

Annars rooming från din svenska mobil, kostar 10 kr ungefär att tjata med svedala.
 
Täckning..

Tjena Johan,

GSMtäckningen vid Turtagrö vill jag minnas funka alldeles utmärkt. Vi var där i höstas och gjorde ett försök på Storen men fick vända 100 m under toppen pga av snöblandat regn, kastvindar mm. Av denna anledning så testade vi inte telefonerna under turen så jag vet inte hur det funkar längs dalgången upp.


Ha det gott!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magnusle Toppturer från Spiterstulen (Joutenheimen) under slutet av maj Skidalpinism 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.