GSM i Joutenheimen

Jag hade telefonen med i sommras när vi gick upp på Galdhöpiggen, Glittertind, Besseggen och lite annat däremellan. Jag testade inte så ofta, men jag hade nästan ingen mottagning alls förutom på topparna på Besseggen.

P.S. Får du inga bra svar på utsidan, testa http://www.fjellforum.net D.S.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min norska mobil (Netcom) funkade sådär bra runt topparna i området påsken 2003. Vi hade också med oss PM-radios som för mellankommunikation och det funkade mycket bra då terrängen är luftig och bra. Antar att mobilnäten byggs ut mer och mer även här. Kanske idé att ha både Netcom och Telenor SIM-kort med om man nu vill testa på plats, en del startpaket är ju nästan "gratis"

Jag har kontantkortuppladdningar till Netcom för billig peng om du vill testa (då jag kör Telenor numera)

Annars rooming från din svenska mobil, kostar 10 kr ungefär att tjata med svedala.

Täckning..

Tjena Johan,

GSMtäckningen vid Turtagrö vill jag minnas funka alldeles utmärkt. Vi var där i höstas och gjorde ett försök på Storen men fick vända 100 m under toppen pga av snöblandat regn, kastvindar mm. Av denna anledning så testade vi inte telefonerna under turen så jag vet inte hur det funkar längs dalgången upp.

Ha det gott!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips