Justera / flytta Rottefella BC Bindning

Hej!

Köpt ett par begagnade Fischer e99 Crown med Rottefella BC binding.
De verkar vara inställda för en större fot än min. Om jag vill justera och flytta ”hälpartiet” närmare tårna (sorry för dålig förklaring), är det bara att skruva loss, flytta och skruva i ny skruv då? Något jag behöver tänka på?

Mvh
Johan
 
Jag har gjort just detta, häldelen är ju gjord för att kunna skjutas fram/tillbaka i de två spåren. På mina står t o m resp. skostorlek angiven. Trivs du med sidoinställningen, så behöver man bara lossa på de två bakersta skruvarna.
 
Ja, det ska gå bra.

Plugga de gamla hålen med plast- eller eventuellt träplugg och lim så det inte kommer in fukt i skidan.
Såklart, en annan tänker ju skridskor ;). Och/eller täta med något lämpligt mellan skidytan och hälplattans undersida, tätningen blir ju hårt klämd mellan ytorna när man skruvat åt igen, så det borde vara effektivt.
Det är bara den bakersta skruven som behöver byta läge, så ett "onödigt" hål per skida.
 
Såklart, en annan tänker ju skridskor ;). Och/eller täta med något lämpligt mellan skidytan och hälplattans undersida, tätningen blir ju hårt klämd mellan ytorna när man skruvat åt igen, så det borde vara effektivt.
Det är bara den bakersta skruven som behöver byta läge, så ett "onödigt" hål per skida.
Tack för svar!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.