grund karata garmin 60csx

Grundkarata till garmin gpsmap60csx

Jag undrar vad som händer med grundkaratan som ligger i gpesen när den kommer från affären.
När man lägger in tex friluftskartan på den om grundkartan försvinner eller om den ligger lagard i minnet så att om man vill bytta till grundkatran från friluftskartan så man har 2 kartor på samma minneskort eller måste man ha ett minnes kort till varge sorts karta man har tänkt att använda?

MVH Hannibal

Grundkartan ligger kvar när du lägger in en annan karta. Det går även bra att ladda in två andra kartor samtidigt, även om jag tycker att det är lite för krångligt att växla mellan dem. Jag har visserligen en 60CS, som inte har några minneskort. Med minneskort hade jag definitivt använt ett kort per karta - det blir mycket smidigare så.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips