Groundsheet/Footprint

Svengelska-allergi

Sorry for interfering but how about calling it "tältunderlag"? :)

/Patrik, language police officer

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag klippte...

...till en bit från en vägg från ett partytält. Perfekt med öljetter, så att man kan fästa ett par pinnar innan tältet kommer på.
Jag har den endast under innertältets botten. Känns bra med extra skydd för botten av innertältet.

Sorry for interfering but how about calling it "tältunderlag"? :)

/Patrik, language police officer

Ska jag hoppa till sakfrågan så använder jag en liten grön prasselpressening från valfri hemmafixarbutik som passade lagom till mitt tält. Jag är inte viktkänslig men denna är väl en av få saker jag har som kvalar in som lättvikts/Ultralätt. Tror min var 3,5*2 meter vilket passade mitt 2,5persons tält mycket väl. Viker in hörnen under där det sticker ut. Vill ju inte göra en balja som samlar ev regnvatten.

/Patrik

Som tältunderlag brukar jag oftast byggplast, måttklippt efter innertältsbotten, lätt och billigt att byta ut när det blir för många hål i det.

Vintertid brukar jag en måttad bit gjutmatta ca 3 mm tjock, köps i samma bygghandel som byggplasten, varar länge och är en bra friluftspresent till vännerna.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips